توافق روسای استاندارد ایران و چین بر تقویت همکاری‌های دوجانبه

  1. خانه
  2. اخبار
  3. اخبار ویژه
  4. توافق روسای استاندارد ایران و چین بر تقویت همکاری‌های دوجانبه

به گزارش روابط عمومی خانه صنعت، معدن و تجارت جوانان ایران «مهدی اسلام‌پناه» در حاشیه چهل و پنجمین مجمع عمومی سازمان بین المللی استاندارد (ایزو – ISO) با همتای چینی خود دیدار و گفت‌وگو کرد. در این دیدار، طرفین آمادگی خود را برای تقویت همکاری‌های فی مابین در چارچوب تجدید نظر اسناد همکاری با هدف تسهیل روابط تجاری اعلام کردند..

در این دیدار رئیس سازمان ملی استاندارد ایران از رئیس استاندارد چین برای مذاکرات تکمیلی در راستای تسهیل و تقویت روابط فی مابین و شرکت در مراسم یکصدمین سال تاسیس استاندارد در ایران دعوت کرد.

رییس سازمان استاندارد چین نیز متقابلا از هیات ایرانی دعوت کرد تا از سازمان استاندارد آن کشور، همچنین نمایشگاه اختصاصی چین که در اواخر نوامبر برگزار خواهد شد، بازدیدکنند.

برپایه این گزارش، رییس سازمان ملی استاندارد ایران در حاشیه نشست سالیانه مجمع عمومی ایزو با «جو کاپس» رییس کمیسیون بین المللی برق و الکترونیک (IEC) دیدار و گفت‌وگو کرد.

محور اصلی این مذاکره، افزایش همکاری‌های بین المللی سازمان در حوزه استانداردهای مرتبط با برق و الکترونیک بود.

رئیس سازمان ملی استاندارد ایران در این دیدار به پرداخت به‌موقع حق عضویت‌ها با وجود محدودیت‌های اعمال شده در تحریم‌های ظالمانه علیه جمهوری اسلامی ایران اشاره کرد.

نشست تخصصی مجمع عمومی ایزو با حضور بیش از ۱۲۰ کشور عضو و چند سازمان منطقه ای و بین المللی، در چهارمین روز نشست سالیانه سازمان بین‌المللی ایزو در «بریزبن» استرالیا برگزار شد.

رئیس سازمان ملی استاندارد ایران و هیات همراه به عنوان نمایندگان جمهوری اسلامی ایران در این نشست حضور داشتند.

فهرست