توسعه واحدهای صنعتی و احیای واحدهای راکد در دستور کار است

  1. خانه
  2. اخبار
  3. اخبار ویژه
  4. توسعه واحدهای صنعتی و احیای واحدهای راکد در دستور کار است

به گزارش روابط عمومی خانه صنعت، معدن و تجارت جوانان ایران «محمود سیجانی» در همایش بزرگداشت روز صنعت و معدن، با ارائه گزارشی از روند انتخاب صنعت‌گران و معدن‌کاران نمونه استان گفت: بر اساس شاخص‌های تعیین شده اعم از دانش‌بنیان بودن، صادارت محور بودن، هم‌سو با محیط زیست بودن و غیره در کمیته استان متشکل از اعضاء خانه صنعت، معدن و تجارت تهران، خانه صمت جوانان، شرکت شهرک‌های صنعتی و اتاق بازرگانی تهران، ۴۱ واحد صنعتی به‌عنوان واحدهای نمونه انتخاب شدند.

وی افزود: در استان تهران که یکی از بزرگترین استان‌های صنعتی کشور است، بیش از ۱۰ هزار واحد صنعتی با اشتغال مستقیم ۴۶۰ هزار نفر و با سرمایه‌گذاری ۱۶۵ هزار میلیارد تومان وجود دارد.

مدیرکل صمت استان تهران اضافه‌کرد: در این استان نزدیک‌به ۱۰ هزار واحد در مقیاس صنعتی اما در قالب صنفی مشغول به فعالیت هستند که صادرات محور بوده و توانایی ایجاد اشتغال و فراهم کردن ارزش افزوده را برای استان دارند که این اداره کل درنظر دارد با همکاری استانداری و بررسی قوانین نسبت به رفع مشکلات آنها اقدام کند.

وی تاکید کرد: با توجه به اسناد بالادستی، آمایش سرزمینی استان و محدودیت در سرمایه‌گذاری، این اداره‌کل درصدد است تا با همکاری استانداری و تعیین مشوق‌هایی برای جذب سرمایه‌گذاری در واحدهای دانش‌بنیان و صنایع مجاز اقدام و به سمت و سوی توسعه واحدهایی که فناوری‌محور باشند و آلایندگی محیط زیست نداشته باشند، برود.

وی، بازسازی و نوسازی واحدها را مهم برشمرد و خاطرنشان‌کرد: یکی از برنامه‌های ما در استان، بازسازی و نوسازی واحدهای صنعتی است که باید حمایت ویژه برای واحدهایی که فناوری به‌روز دارند، انجام شود.

مدیرکل صمت استان تهران با اشاره به ظرفیت خالی بعضی از واحدهای صنعتی که در آنها سرمایه‌گذاری انجام شده، گفت: در این زمینه به دو طریق می‌توان از ظرفیت خالی واحدها استفاده کرد؛ نخست، تامین نقدینگی و مواد اولیه و مدیریت خودِ مالک واحد صنعتی؛ دوم، استفاده از سرمایه‌گذار دیگری که پروانه‌ بهره‌برداری داشته و با برند خودش توان تامین ظرفیت آن واحد صنعتی را داشته باشد.

فهرست