توقف طلا پس از ثبت رکورد جدید

  1. خانه
  2. اخبار
  3. اخبار ویژه
  4. توقف طلا پس از ثبت رکورد جدید

قیمت طلا در معاملات روز سه شنبه بازار آسیا تحت تاثیر رشد ارزش دلار در برابر یوان چین، از بالاترین قیمت دو هفته گذشته که روز دوشنبه به ثبت رسانده بود، عقب نشینی کرد.

به گزارش ایسنا، هر اونس طلا برای تحویل فوری در معاملات روز جاری بازار سنگاپور ۰.۲ درصد کاهش پیدا کرد و به ۱۲۰۹.۰۴ دلار رسید. بهای معاملات این بازار روز دوشنبه به ۱۲۱۲.۳۸ دلار صعود کرد که بالاترین قیمت از ۱۳ اوت بود.

در بازار آمریکا، هر اونس طلا برای تحویل در دسامبر ۰.۱ درصد کاهش یافت و به ۱۲۱۵.۴۰ دلار رسید. بهای معاملات این بازار روز دوشنبه با ۲.۷۰ دلار یا ۰.۲ درصد افزایش، در ۱۲۱۶ دلار بسته شد.

استفن اینس، مدیر معاملات منطقه آسیا اقیانوسیه در شرکت OANDA اظهار کرد: روند نزولی دلار معکوس شده و بازارها احتمالا نگران دخالت ارزی در چین هستند. برای اینکه روند قیمت طلا تغییر کند و به بالای ۱۲۳۰ دلار و سپس ۱۲۶۰ دلار صعود کند، روند رشد دلار باید ضعیف شود. اگر افزایش نرخ‌های بهره آمریکا در دسامبر منتفی نشود، طلا شانسی برای رسیدن به این سطوح قیمت ندارد.

شاخص دلار در برابر سبدی از شش ارز بزرگ در معاملات روز سه شنبه ۰.۱ درصد رشد کرد و از پایین‌ترین رکورد سه هفته اخیر که روز گذشته داشت فاصله گرفت.

بر اساس گزارش رویترز، طلا جذابیت خود به عنوان یک دارایی مطمئن را از دست داده و در بحبوحه اختلافات تجاری بین المللی و بحران ارزی ترکیه که سرمایه گذاران را متقاضی خرید دلار آمریکا کرده، از ابتدای امسال تاکنون بیش از ۷ درصد کاهش یافته است.

با این حال این فلز ارزشمند پس از اینکه دونالد ترامپ، رییس جمهور آمریکا از بانک مرکزی این کشور برای افزایش نرخ‌های بهره در شرایطی که دولت تلاش می‌کند به رشد اقتصادی تحرک ببخشد انتقاد کرد، در ۱۶ اوت از پایین‌ترین رکورد خود در دو سال و نیم گذشته بهبود یافت.

طلا به افزایش نرخ‌های بهره فوق العاده حساس است زیرا نرخ‌های بهره بالاتر هزینه نگهداری طلا که سوددهی ندارد را افزایش می‌دهد و از ارزش دلار پشتیبانی می‌کند.

به گفته وانگ تائو، تحلیلگر فنی رویترز، هر اونس طلا برای تحویل فوری اکنون که از مرز ۱۲۰۹ دلار عبور کرده، ممکن است به ۱۲۲۴ دلار صعود کند.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، هر اونس نقره برای تحویل فوری با ۰.۳ درصد کاهش، به ۱۴.۸۱ دلار رسید. هر اونس پلاتین برای تحویل فوری با ۰.۴ درصد افزایش، ۸۰۲.۷۴ دلار معامله شد. هر اونس پالادیوم برای تحویل فوری ۰.۱ درصد کاهش یافت و به ۹۴۷.۷۵ دلار رسید.

فهرست