تولید و تجارت در هفته‌ای که گذشت/ دستور رئیسی به بانک‌ها درباره راه‌اندازی یا واگذاری واحدهای تولیدی

  1. خانه
  2. اخبار
  3. اخبار ویژه
  4. تولید و تجارت در هفته‌ای که گذشت/ دستور رئیسی به بانک‌ها درباره راه‌اندازی یا واگذاری واحدهای تولیدی

دستور رئیس‌جمهور به بانک‌ها درباره راه‌اندازی یا واگذاری واحدهای تولیدی تمک‌شده، ضمانت وام‌های خرد اشتغالزا، استفاده از رمزارزها در صادرات و واردات، عرضه یک میلیون تن سیمان در بورس کالا و توقف قرعه‌کشی خودرو از سال آینده، برخی از مهم‌ترین تیترهای خبری حوزه تولید و تجارت در هفته گذشته‌اند.

به گزارش روابط عمومی خانه صنعت، معدن و تجارت جوانان ایران، رئیس‌جمهور در جلسه‌ای که هفته گذشته با مدیران عامل بانک‌ها داشت، بر لزوم واگذاری بنگاه‌های تولیدی تملک‌شده توسط بانک‌ها تاکید کرد و دستور داد واحد‌های تملک‌شده تولیدی، راه‌اندازی یا واگذار شوند.

استفاده از رمزارزها در صادرات و واردات

معاون وزیر صمت گفت: در صادرات و واردات کشور از رمزارزها استفاده خواهیم کرد.

به گزارش فارس، علیرضا پیمان پاک با اشاره به امکان استفاده از رمز ارزها در تجارت کشور گفت: بیش از 15 جلسه کارشناسی با بانک مرکزی داشتیم و در این زمینه به جمع‌بندی رسیدیم.

وی افزود: برای استفاده از رمز ارز به عنوان یک کالا و یک عامل انتقال اعتبار در تجارت بین‌المللی در حال رسیدن به جمع‌بندی با بانک مرکزی هستیم و سازو کارهای لازم را برای آن پیاده کردیم که طی هفته‌های آینده عملیاتی می‌شود.

عرضه یک میلیون تن سیمان در بورس کالا

تالار سیمان بورس کالا امروز شنبه ٢ بهمن میزبان عرضه یک میلیون و ۵۲ هزار و ۱۳۴ تن انواع سیمان تیپ یک و دو از سوی ۶۴ شرکت است و عرضه‌های این هفته ۳۲ هزار و ۹۰۰ تن بالاتر از هفته قبل است.

به گزارش مهر، تالار سیمان بورس کالای ایران فردا شنبه ٢ بهمن ماه میزبان عرضه یک میلیون و ۵۲ هزار و ۱۳۴ تن انواع سیمان تیپ یک و دو از سوی ۶۴ شرکت است و عرضه‌های این هفته ۳۲ هزار و ۹۰۰ تن بالاتر از هفته قبل است.

۶۴ شرکت سیمانی شنبه ۲ بهمن در بورس کالا عرضه محصول خواهند داشت و محصول خود را روی تابلو خواهند برد.

وام‌های خرد اشتغالزا ضمانت می‌شوند

 

مدیرعامل صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری بخش تعاون از آمادگی این صندوق برای آسان‌سازی ضمانت اعتبارات خرد تعاونی‌ها و تامین ضمانت وام‌های خرد اشتغالزا خبر داد.

به گزارش ایسنا، مهدی حسین‌نژاد افزود: افراد روستایی و دهک‌های پایین جامعه در این طرح می‌توانند به‌صورت متقابل ضامن هم شوند و به راحتی اعتبارات در نظر گرفته شده از طرف دولت را جذب کنند.

جزئیات جشنواره فروش بهاره اعلام شد

قائم مقام وزیر صمت گفت: اصناف و تشکل‌ها، جشنواره تخفیف کالایی را با نام «خرید شفاف» آغاز کردند که در آن کالاها با قیمت مناسب‌تر از آنچه تاکنون بوده به مصرف کنندگان عرضه می‌شود.

به گزارش صداوسیما، محمد صادق مفتح افزود: زمان شروع و پایان این جشنواره برای هر صنف متفاوت است یعنی فروشگاه‌های زنجیره‌ای، فروشگاه‌های اینترنتی و اصناف در بازه‌های زمانی متفاوتی این جشنواره را برگزار می‌کنند، اما جهت‌گیری اصلی در این جشنواره ارائه قیمت‌های مناسب‌تر به خریداران است.

توقف قرعه‌کشی خودرو از سال آینده

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: سال آینده بیش از نیاز داخل خودرو تولید می کنیم که سبب می‌شود قرعه‌کشی نداشته باشیم.

به گزارش مهر، سید رضا فاطمی امین افزود: ۵۰۰ هزار دستگاه کمتر از نیاز تولید می‌کنیم که به سرعت برطرف خواهد شد. ابتدا باید تولید را افزایش دهیم که امسال این اتفاق رخ خواهد داد و تا پایان امسال ۱۳۰ هزار دستگاه بیشتر از سال گذشته عرضه خواهد شد. ۱۳۰ هزار دستگاه هم برای سال آینده پیش‌فروش می‌شود که در مجموع ۲۶۰ هزار دستگاه امسال بیشتر عرضه می‌شود.

اعلام نرخ مالیات بر خانه‌ها و خودروهای لوکس

سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه بودجه ۱۴۰۱ از تعیین نرخ مالیات بر خانه ها و ماشین های لوکس خبر داد.

به گزارش ایسنا، رحیم زارع گفت: خودرو تا سقف یک میلیارد تومان مشمول مالیات نخواهد شد. مالیات خودرو تا مبلغ یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان نسبت به مازاد یک میلیارد تومان شامل مالیات یک درصد،  تا مبلغ ۳ میلیارد تومان نسبت به مازاد یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون شامل مالیات ۲ درصد می شود. تا مبلغ ۴ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان نسبت به مازاد ۳ میلیارد تومان شامل مالیات ۳ درصد و نسبت به مازاد ۴ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان مالیات ۴ درصد شامل می شود.

وی درباره مالیات واحدهای مسکونی و باغ ویلاهای گران قیمت گفت: واحدهای مسکونی و باغ ویلاهای گران قیمت تا سقف ۱۰ میلیارد تومان معاف از مالیات است. نسبت به مازاد ۱۰ میلیارد تا ۱۵ میلیارد تومان  مالیات یک در هزار، نسبت به مازاد ۱۵ میلیارد تومان تا ۲۵ میلیارد تومان مالیات دو در هزار  را باید پرداخت کنند.

فهرست