تولید و تجارت در هفته‌ای که گذشت/ ممنوعیت استقرار واحد صنعتی در شعاع 120 کیلومتری تهران اصلاح می‌شود

  1. خانه
  2. اخبار
  3. اخبار ویژه
  4. تولید و تجارت در هفته‌ای که گذشت/ ممنوعیت استقرار واحد صنعتی در شعاع 120 کیلومتری تهران اصلاح می‌شود

اصلاح قانون ممنوعیت استقرار واحد صنعتی در شعاع 120 کیلومتری تهران، اجرای فاز دوم طرح درج قیمت تولیدکننده بر روی کالاها، اجرای طرح آمایش صنعت، معدن و تجارت در همه شهرستان‌ها، تشکیل کارگروه تخصصی تنظیم بازار اقلام کشاورزی، تشکیل کارگروهی برای بررسی بیشتر حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی و استفاده از رمزارزها در تجارت بین‌الملل ایران، برخی از مهم‌ترین رویدادها و تیترهای خبری حوزه صنعت، معدن و تجارت در هفته گذشته‌اند.

به گزارش روابط عمومی خانه صنعت، معدن و تجارت جوانان ایران، استاندار تهران گفت: برخی قوانین، مانع تولید است، از جمله بحث محدودیت شعاع 120 کیلومتر که براساس آن اجازه استقرار هیچ صنعتی در شعاع 120 کیلومتری استان تهران داده نمی‌شود.

به گزارش فارس، محسن منصوری افزود: ماموریت مهم ما در دولت اصلاح قوانین است و بخشی از این قوانین دست و پاگیر را در کوتاه‌ترین زمان ممکن اصلاح خواهیم کرد و نسبت به این موضوع متعهد هستم.

اجرای فاز دوم طرح درج قیمت تولیدکننده بر روی کالاها

سازمان حمایت از حقوق مصرف‌کننده، بخشنامه درج قیمت تولیدکننده را به منظور شفاف‌سازی قیمت‌ها و روزآمدسازی شیوه نظارت بر بازار به تمامی انجمن‌های صنایع غذایی و کنسروسازی، سلولزی بهداشتی و آرایشی، کارخانجات و تولیدکنندگان و صادرکنندگان ماکارونی، لنت ترمز و کلاچ و همچنین پالایشگاه‌های روغن‌سازی ابلاغ کرد و همه انجمن‌های مذکور ملزم به اجرای این طرح از 19 دی امسال شدند.

به گزارش ایلنا، بر اساس این بخشنامه، همه واحدهای تولیدکننده و واردکننده انواع لنت ترمز، فیلتر روغن، روغن موتور، محصولات شوینده، محصولات سلولزی، سس، رب، کنسروها، ترشیجات و ماکارونی، به منظور جلوگیری از سوء استفاده های احتمالی و اجحاف در حق مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان مکلفند نسبت به درج قیمت تولیدکننده/ واردکننده که دربرگیرنده مجموع هزینه‌ها و سود قانونی واحدهای تولیدی/ وارداتی با احتساب مالیات ارزش افزوده است، اقدام کنند.

استفاده از رمزارزها در تجارت بین‌الملل ایران

رئیس سازمان توسعه تجارت ایران از اتصال سامانه رمزارزها به سامانه‌هایی مانند سامانه جامع تجارت برای استفاده در تجارت بین‌الملل تا دو هفته آینده خبر داد.

به گزارش صدا و سیما، علیرضا پیمان پاک اظهار کرد: درباره استفاده از سامانه‌های بلاکچین و رمزارزها در فضای تجارت بین‌الملل با بانک مرکزی به توافق رسیدیم.

اجرای طرح آمایش صنعت، معدن و تجارت در همه شهرستان‌ها

وزیر صنعت، معدن و تجارت اظهار کرد: برای هر شهرستانی، طرح آمایش صنعت، معدن و تجارت داریم و در این طرح، همه فرصت‌ها و ظرفیت‌های هر شهرستان با هدف تأمین اشتغال آن منطقه بررسی می‌شود.

به گزارش ایسنا، سیدرضا فاطمی امین افزود: نباید به علت مسائل سیاسی، پروژه‌هایی که صرفه اقتصادی ندارند، در مناطق مختلف تعریف کرد.

تشکیل کارگروه تخصصی تنظیم بازار اقلام کشاورزی

شانزدهمین جلسه ستاد تنظیم بازار به ریاست معاون اول رئیس جمهور و با حضور وزرای کشور، صمت، جهاد کشاورزی، دادگستری و جمعی از مسئولان دستگاه‌های ذی‌ربط برگزار شد.

به گزارش ایلنا، در این جلسه مقرر شد کارگروه تخصصی تنظیم بازار اقلام کشاورزی ذیل ستاد تنظیم بازار در وزارت جهاد کشاورزی تشکیل شود.

راه اندازی کارگروه نوآوری و توسعه کاربردهای تجارت الکترونیکی

به منظور رفع دغدغه های کسب و کارهای اینترنتی به ویژه در حوزه‌های نوآورانه و جدید، کارگروه نوآوری و توسعه کاربردهای تجارت الکترونیکی راه‌اندازی می‌شود.

به گزارش مهر ، پس از اجرای الزام اینماد برای پرداختیارها و طرح برخی دغدغه‌ها در مورد دریافت اینماد توسط کسب و کارهای اینترنتی به ویژه در حوزه‌های نوآورانه و جدید، کارگروه نوآوری و توسعه کاربردهای تجارت الکترونیکی با حضور تشکل‌های مرتبط با تجارت الکترونیکی (کمیسیون فاوای اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران، سازمان نظام صنفی رایانه‌ای، انجمن علمی تجارت الکترونیکی ایران، انجمن صنفی کسب و کارهای اینترنتی، اتحادیه کشوری صنف کسب و کارهای مجازی، انجمن تجارت الکترونیکی تهران) و با دعوت از دستگاه‌های تخصصی ذی‌ربط- حسب مورد- ایجاد می‌شود.

۳۰ دی آخرین مهلت کارفرمایان برای ثبت کارتخوان‌ها

اتاق اصناف ایران در اطلاعیه‌ای اعلام کرد که کارفرمایان صنفی تا پایان دی فرصت دارند نسبت به درخواست غیر فعال‌سازی، حذف یا ثبت جدید اقدام کنند.

به گزارش مهر، اتاق اصناف ایران در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: «بنابر ابلاغیه وزارت امور اقتصادی و دارایی، کارفرمایان صنفی تا پایان دی فرصت دارند تا با مراجعه به درگاه اینترنتی my.tax.gov.ir و مشاهده تمام پذیرنده‌های خود، درخواست غیرفعال سازی، حذف یا ثبت جدید اقدام کنند.»

تشکیل کارگروهی برای بررسی بیشتر حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی

رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: قرار شد، کارگروهی از کمیسیون تلفیق بودجه برای بررسی ابعاد گسترده طرح حذف ارز 4200 تومانی تشکیل شود تا با کمک دستگاه‌های مختلف و سازمان برنامه و بودجه به سوالات نمایندگان به شکل دقیق‌تر و جزئی‌تر در جلساتی مجزا از کمیسیون تلفیق بودجه پاسخ داده شود و در نهایت جمع‌بندی آن در تلفیق ارائه شود تا نمایندگان در جریان قرار بگیرند.

به گزارش ایسنا، مسعود میرکاظمی افزود: اگر امسال بحث حذف ارز ترجیحی اجرایی شود، باز هم بحث دارو و گندم جزو حلقه آخر قرار دارد. البته زمان اجرای این طرح به مصوبه مجلس ارتباط دارد

 فعالیت دوباره بیش از ۱۰۰۰ واحد تولیدی

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: از ابتدای فعالیت دولت سیزدهم تا به امروز، بیش از ۱۰۰۰ واحد تولیدی تعطیل و نیمه راکد فعال شده است.

به گزارش ایسنا، محمد مهدی برادران افزود: تا وقتی روند قضایی کشور در امر اقتصاد اصلاح نشود، مشکلات این حوزه نیز حل نخواهد شد و بر همین اساس طرحی در مجلس شورای اسلامی در حال بررسی است تا احکام قضایی، منجر به محکومیت فعالان اقتصادی و یا مصادره واحدهای تولیدی نشود.

فهرست