تولید ۵۴۵ هزار خودروی سواری در ۶ ماه

  1. خانه
  2. اخبار
  3. اخبار خانه
  4. تولید ۵۴۵ هزار خودروی سواری در ۶ ماه

تولید ۵۴۵ هزار خودروی سواری در ۶ ماه

در ۶ ماهه نخست امسال ۵۴۵ هزار و ۱۸۰ دستگاه خودروی سواری و در ۶ ماهه نخست سال گذشته ۴۵۶ هزار و ۶۱۷ دستگاه خودروی سواری توسط بخش خصوصی و دولتی تولید شده که مقایسه این ارقام نشان می‌دهد تولید خودروی سواری ۱۹ درصد رشد داشته است.

به گزارش روابط عمومی خانه صنعت، معدن و تجارت جوانان ایران، در شهریور‌ماه امسال ۸۹ هزار و ۵۴ دستگاه خودروی سواری توسط بخش دولتی و خصوصی در کشور تولید شده که در مقایسه با تولید ۸۶ هزار و ۴۵۱ دستگاه خودروی سواری در شهریورماه سال گذشته تولید در این بخش ۳ درصد رشد داشته است.

بررسی آمار اعلامی وزارت صمت نشان می‌دهد که در نیمه اول سال ۱۴۰۱ تعداد ۱۰۵ هزار و ۷۲۲ دستگاه خودروی ناقص تکمیل شده بود که به لحاظ خودروهای تکمیل شده نیمه اول سال ۱۴۰۱ مقدار رشد تولید نیمه اول سال جاری نسبت به تولید و تکمیل نیمه اول سال ۱۴۰۱ حدود ۱/۲ درصد خواهد بود.

تولید وانت در ۶ ماهه ابتدای امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۴۶ درصد رشد داشته است به طوری که در ۶ ماهه نخست امسال ۷۶ هزار و ۳۲ دستگاه وانت و در ۶ ماهه نخست سال گذشته ۵۲ هزار و ۸۲ دستگاه وانت تولید شده است.
در شهریور سال گذشته نیز ۱۱ هزار و ۴۲۴ دستگاه وانت و در شهریورماه امسال ۱۴ هزار و ۱۵ دستگاه وانت تولید شد که بر این اساس تولید وانت در شهریور امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۳ درصد رشد داشته است.

گزارش می‌افزاید: تولید مینی‌بوس و میدل‌باس در ۶ ماهه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۳ درصد رشد داشته است.

تولید اتوبوس در شهریور امسال نسبت به شهریور سال گذشته ۳۵ درصد کاهش داشته و در ۶ ماهه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۵ درصد کاهش یافته است. در ۶ ماهه ابتدای امسال ۴۲۰ دستگاه اتوبوس و در ۶ ماهه ابتدای سال گذشته ۵۶۰ دستگاه اتوبوس تولید شده است.

تولید کامیونت، کامیون و کشنده نیز در ۶ ماهه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۴۴ درصد رشد داشته است.
در مجموع تولید انواع خودرو در ۶ ماهه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۳ درصد رشد داشته به طوری که در ۶ ماهه اول سال گذشته ۵۲۴ هزار و ۲۵۶ دستگاه انواع خودرو در کشور تولید شدهگ، اما در ۶ ماهه ابتدای امسال ۶۴۲ هزار و ۹۳۰ دستگاه انواع خودرو تولید شده است.

گفتنی است در ۶ ماهه نخست سال ۱۳۹۸ در مجموع ۳۷۹ هزار و ۷۹۶ دستگاه انواع خودرو و در ۶ ماهه نخست سال ۱۳۹۹ در مجموع ۴۶۸ هزار و ۹۵۳ دستگاه انواع خودرو در کشور تولید شده است.

همچنین در این مدت در سال ۱۴۰۰ در مجموع ۴۸۶ هزار و ۴۴۴ دستگاه انواع خودرو تولید شده است.

فهرست