حضور وزیر صمت در کمیسیون اصل ۹۰ برای بررسی مشکلات خودروسازی

  1. خانه
  2. اخبار
  3. اخبار ویژه
  4. حضور وزیر صمت در کمیسیون اصل ۹۰ برای بررسی مشکلات خودروسازی

به گزارش روابط عمومی خانه صنعت، معدن و تجارت جوانان ایران، علی خضریان در توضیح نشست عصر دیروز یکشنبه یکم مرداد کمیسیون اصل نودم مجلس شورای اسلامی گفت: نشست امروز این کمیسیون با حضور وزیر صنعتف معدن و تجارت و معاونان وی در خصوص بررسی مشکلات صنعت خودروسازی در کشور و اخذ مابه التفاوت ارز واردکنندگان پس از حذف ارز ترجیحی برگزار و به ابعاد مختلف این موضوع و همچنین بحث ساماندهی صنعت خودرو پرداخته شد.

سخنگوی کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی افزود: بر اساس جمع بندی نهایی مقرر شد کارگروهی با حضور نمایندگان وزارت صمت، سازمان بازرسی کل کشور، وزارت جهاد کشاورزی و کمیسیون اصل ۹۰ مجلس تشکیل و نتیجه بررسی این کارگروه طی ۱۰ روز آینده به کمیسیون اصل ۹۰ اعلام شود.

وی یادآور شد: در ادامه نشست امروز کمیسیون در مورد مسائل مجتمع فولاد میبد هم صحبت شد؛ وزیر صنعت، معدن و تجارت درباره مشکلات این مجتمع فولادی توضیحاتی ارائه کرد، در نهایت قرار شد عباس علی‌آبادی وزیر صمت برنامه‌های خود برای حل و فصل مشکلات این مجتمع را به کمیسیون اصل ۹۰ مجلس اعلام کند.

خضریان تصریح کرد: یکی دیگر از موضوعات این جلسه حضور شرکت قطعه‌ساز کروز با دو عضو هیات مدیره در شرکت ایران خودرو و همچنین فعالیت به عنوان تولیدکننده قطعات ایران خودرو است که این موضوع بر خلاف ماده ۴۷ قانون اجرای سیاست‌های کلی اصل ۴۴ قانون اساسی و از مصادیق تملک سهام شرکت‌هایی که موجب اخلال در رقابت می‌شوند، است. لذا با توجه به تخلف صورت گرفته شده، شورای رقابت مکلف شد تا این اقدام و رفع تعارض منافع ایجاد شده را رفع کند.

فهرست