حسین کاویانی- مدیرعامل گروه صنعتی هیدروپارس و عضو هیات مدیره خانه صمت جوانان تهران
شاخص پیچیدگی اقتصادی دانشگاه هاروارد و ام آی تی (ECI ) نشان میدهد که چگونه صادرات میتواند نمایانگر اختلاف توسعهیافتگی اقتصادی آشکار بین کشورها باشد و رشد اقتصادی و حجم فعالیتهای اقتصادی یک کشور را بازتاب دهد.
این شاخص در هر کشور، متوسطی از ارزش کالاهای صادراتی آن کشور است و تا زمانی که صادراتی از یک بنگاه اقتصادی رخ ندهد، آن بنگاه اقتصادی را نمیتوان یک تولیدکننده نامید. اگر در یک فضای رقابتی، مشتریان بینالمللی حاضر به خرید محصول شما باشند، دیگر انحصارطلبی در تولید و محدودیت در واردات کالا، معنا پیدا نمیکند.
الگوهای حمایت از تولید متعالی با هدف اشتغال پایدار، با برنامههایی همچون انحصارطلبی و حذف فضای رقابتی در تعارض است چرا که با باز شدن فضای اقتصادی کشور و حضور رقبای خارجی، شاهد کنار رفتن بخش بزرگی از صنایع وابسته به انحصار خواهیم بود. تولید محصول با کیفیت در کنار ایجاد مزیت رقابتی و همراه با احترام و حمایت از حقوق مصرفکننده میسر میشود.
گروه صنعتی هیدروپارس همواره خود را متعهد به تولید محصولات با کیفیت بینالمللی دانسته و در این راستا علاوه بر حضور موفق در پروژههای ملی، موفق به صادرات محصولات و خدمات مهندسی خود به کشورهای همسایه از جمله عراق، افغانستان، امارات متحده، کویت و بحرین نیز شده است.