دبیرکل خانه صنعت، معدن و تجارت ایران:۳۰ درصد از صادرات کشور مربوط به استان تهران است

  1. خانه
  2. اخبار
  3. اخبار ویژه
  4. دبیرکل خانه صنعت، معدن و تجارت ایران:۳۰ درصد از صادرات کشور مربوط به استان تهران است

«محمدرضا مرتضوی» روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: برخی از محصول‌های تولیدی در زمینه های مختلف از استان تهران به کشورهای اوراآسیا، اروپا، عراق، افغانستان و دیگر کشورهای همسایه صادر می‌شود.

وی ادامه داد: بخشی از کالاهای صادراتی استان تهران ازگمرک های استان و برخی از آنها از دیگر گمرگ‌های کشور ارسال می‌شود.

مرتضوی تصریح کرد:علی‌رغم تمام تحریم‌ها و موانعی که در اقتصاد ما ایجاد شد اقتصاد کشور پایدار و رو به توسعه برای دوره پس از تحریم است.

وی تاکید کرد: اقتصاد تهران بخشی وسیعی از اقتصاد ملی کشور است که با توجه به ایجاد مشکل در تامین ارز، تمام شرکت‌های تولیدی در تلاشیم که قطعه‌ها و اجزای مورد نیاز و تکمیل کننده واحدهای صنعتی را که به‌دلیل تحریم‌ها مساله یافته‌اند، در رشته ‌های مختلف نظیر صنایع‌های، پلیمری،ماشین‌سازی، بسته بندی، لوازم خانگی برطرف کنیم.

رئیس خانه صنعت و معدن استان تهران گفت: جهت‌گیری تولید و تامین نیازهای کشور در راستای ارتقا و رو به ترقی است اگر ما از سال ۵۷ بخواهیم عمکرد خود را بررسی کنیم، تولید مواد پتروشیمی در کشور در آن زمان حدود ۳۰۰ هزار تن بود اما اکنون به ۱۰ میلیون تن در کشور رسیده‌است.

مرتضوی با بیان اینکه ایران در دهه ۶۰ یکی از بزرگترین وارد کنندگان پنیر بوده‌است اما اکنون تبدیل به صادر کننده تمام محصول‌های لبنی شده‌ایم، ادامه داد: ۴۰ سال قبل فقط کارخانه ذوب آهن اصفهان در زمینه تولید فولاد در کشور فعال بود اما اکنون با افزایش تعداد کارخانه‌ها تولید در این زمینه بیش از چند ۱۰ میلیون رشد داشته که علاوه بر تامین نیاز داخلی ما می‌توانیم در زمینه فولاد به خارج از کشور صادرات داشته‌باشیم.

وی گفت: حدود ۱۸ هزار واحد صنعتی در استان تهران فعال است.

فهرست