دوازدهمین جشنواره ملی تولیدکنندگان و مدیران جوان ۱۹ آذر برگزار می‌شود

  1. خانه
  2. اخبار
  3. اخبار خانه
  4. دوازدهمین جشنواره ملی تولیدکنندگان و مدیران جوان ۱۹ آذر برگزار می‌شود

دبیر جشنواره ملی تولیدکنندگان و مدیران جوان، گفت: دوازدهمین جشنواره ملی تولیدکنندگان و مدیران جوان با حضور ۱۳ وزیر صنعت در ادوار مختلف نوزدهم آذرماه برگزار خواهد شد.

دوازدهمین جشنواره تولیدکنندگان ملی ۱۹ آذر برگزار می‌شودبه گزارش خبرنگار اقتصاد و انرژی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، علی صدری دبیر جشنواره ملی تولیدکنندگان و مدیران جوان و دهمین دوره معرفی چهره‌های ماندگار صنعت، معدن و تجارت ایران اظهار کرد: خانه صنعت و معدن جوانان از سال ۸۲ کلید خورد و یکی از برنامه‌ها که از اصلی‌ترین رسالت خود دانست، حمایت از تولیدکنندگان ملی بود.

وی تأکید کرد: دوازدهمین جشنواره تولیدکنندگان ملی با حضور ۱۳ وزیر صنعت در ادوار مختلف نوزدهم آذرماه برگزار خواهد شد.

صدری گفت: یکی از مهم‌ترین ارزش‌ها کرامت انسانی و توسعه انسانی در کشور‌های توسعه یافته است.

دبیر جشنواره ملی تولیدکنندگان و مدیران جوان افزود: در کشور ما که کشور جوانی است داشتن نسل جوان یک فرصت بسیار مناسب و خوب است.

صدری اظهار کرد: یکی از فلسفه‌های این جشنواره شناسایی نیرو‌های جوان در این حوزه است.

وی افزود: طبق نظام نامه این نهاد، شورای سیاست‌گذاری تعیین شده که شامل نماینده دولت و بخش خصوصی است.

دبیر جشنواره ملی تولیدکنندگان و مدیران جوان گفت: از اردیبهشت ماه فراخوان این جشنواره به سراسر کشور ارسال و تا ۳۰ آبان ماه مهلت تعیین شد که ۶۳۰ واحد پاسخ دریافت و از این بین ۳۷ برگزیده شدند.

وی افزود: یکی از شاخص‌های بررسی نسبت تولید منتهی به سال ۹۶ نسبت به سال قبل آن خواهد بود. آثار در چند شاخصه که عبارتند از: رشد اشتغال، میزان اشتغال موجود، نسبت صادرات و میزان آن، ابتکار و خلاقیت، ایجاد بانک‌های اطلاعاتی، واحد تحقیق و توسعه، میزان پرسنل تحقیق، آزمایشگاه، طراحی‌های جدید، توسعه و افزایش خط تولید، تعمیرات و بازسازی، تولید محصول جدید، کاهش مصرف انرژی، نظام مشارکتی، ورزش و تیم‌های ورزشی، حضور در NGOها و همچنین شاخص مهم استاندارد‌ها بررسی شده‌اند.

صدری گفت: درخصوص صحت اطلاعات یک مجتمع و بنگاه صنعتی، به مراکز معتبر مراجعه کرده و موارد را صحت سنجی کردیم.

قانون بخشودگی جرائم کارافرینان صنعتگران در راه است

وی افزود:شهرک های صنعتی رشد بسزایی کرده اند و این بیانگر فرایند مثبت آن هاست.هیچ فاصله ای بین ما و خانه صنعت ایران وجود ندارد و ما فقط ساختمانمان را جدا کرده ایم.

بر اساس این گزارش امیدوار تجریش دبیر جشنواره تولیدکنندگان ملی نیز در ادامه تصریح کرد: ما یک تشکل و نماینده از بخش خصوصی برای برقراری ارتباط با مسئولین هستیم، در تلاشیم تا بتوانیم قانونی را مصوب کنیم که جرایم و معوقات بانکی را حذف کنیم تا صنعتگر کمتر آسیب بپذیرد.

وی بیان کرد:بانک مرکزی با این موضوع موافق بوده و در حال تلاش برای تصویب در مجلس و دولت هستند،

دبیر جشنواره تولیدکنندگان ملی ابراز کرد: اما به صنعتگران جوانی برخی تسهیلاتی را ارایه کرده ایم که برای احداث کارگاه زمین را با ۱۰ درصد تخفیف بفروشیم و اگر بتواند طرح مورد نظر را زودتر از موعد تمام کند ۱۰ درصد هم به قیمت کل زمین خواهیم داشت.

امیدوار تجریشی تشریح کرد: سال های گذشته تفاهم نامه ای با دانشگاه آزاد امضا شده که منجر شد تا بتوانیم از طرح ها و ایده های خلاقانه های دانشجویان استفاده کنیم.

فهرست