دومین جلسه کمیسیون صنعت و معدن اتاق بازرگانی تهران برگزار شد

  1. خانه
  2. اخبار استان تهران
  3. دومین جلسه کمیسیون صنعت و معدن اتاق بازرگانی تهران برگزار شد

 به گزارش روابط عمومی خانه صنعت، معدن و تجارت جوانان ایران، اعضای کمیسیون صنعت و معدن اتاق بازرگانی تهران در دومین جلسه خود، ضمن بررسی برنامه‌های عملیاتی این کمیسیون، روی اهداف خود طی دو سال آینده به گفت‌وگو نشستند و به توافق اولیه رسیدند.

در ابتدای این جلسه، رئیس کمیسیون صنعت و معدن اتاق بازرگانی تهران توضیح داد که ساماندهی و بهینه‌سازی صنایع و معادن داخلی، ارتقا بهره‌وری و توسعه صادرات صنعتی و معدنی و همچنین رفع چالش‌های فعالان اقتصادی با ایجاد ارتباط موثر بین فعالان اقتصادی، تصمیم‌گیران و سیاستمداران به عنوان ماموریت اصلی کمیسیون صنعت و معدن در دوره دهم هیات نمایندگان اتاق تهران تعیین شده است.

 هرویک یاریجانیان در بخش دیگری از سخنانش گفت که برقراری ارتباط بیشتر با شهرک‌های صنعتی و رصد چالش‌ها و مشکلات صنعت‌گران مستقر در این مراکز صنعتی نیز در این دوره از کمیسیون مورد توجه بیشتری قرار خواهد گرفت.

در ادامه این جلسه، مریم فدایی، معاون امور کمیسیون‌ها و هیات نمایندگان اتاق تهران، با ارائه گزارشی، برنامه‌های پیشنهادی و اهداف کمیسیون صنعت و معدن اتاق تهران را تشریح کرد و به موضوعاتی نظیر محورهای عملکرد آن، برنامه‌های عملیاتی، فرایند اجرای برنامه‌ها و اهداف و شاخص‌های کلیدی عملکرد (KPI)  پرداخت. پس از آن، اعضای حاضر در جلسه نیز نقطه نظرات خود را در ارتباط با این برنامه مطرح کردند.

محمدرضا زهره‌وندی، نایب‌رئیس این کمیسیون با بیان اینکه کلی‌گویی، اهداف این کمیسیون را محقق نمی‌کند گفت: تجربه نشان داده است که هر چه در کمیسیون‌ها روی مسایل تمرکز بیشتری داشته باشیم، نتیجه بهتری حاصل خواهد شد.

او همچنین بر ضرورت بهره‌گیری از ظرفیت نمایندگان دولتی در بررسی و حل مسایل و به ویژه دعوت از نمایندگان سازمان استاندارد در جلسات کمیسیون نیز تاکید کرد.

سیدعلی صدری به عنوان یکی دیگر از نواب رئیس، از ضرورت مسئولیت‌پذیری هر یک از اعضای کمیسیون در قبال برنامه‌های تعریف شده سخن گفت و به لزوم دعوت از دستگاه‌های سیاست‌گذار و خدمات‌رسان استان اعم از سازمان برنامه و بودجه، سازمان‌های آب و برق منطقه‌ای، سازمان صمت، سازمان‌های استاندارد و محیط زیست در جلسات کمیسیون‌ها اشاره کرد. پس از ارائه این پیشنهادات مقرر شد که نقطه نظرات و پیشنهادات ارائه شده در تدوین برنامه نهایی کمیسیون، لحاظ شود.

فهرست