استعفای سید علی صدری

دیدگاه رییس هیات امنای خانه صنعت، معدن و تجارت جوانان ایران در راستای انتخابات اتاق بازرگانی

  1. خانه
  2. اخبار
  3. اخبار خانه
  4. دیدگاه رییس هیات امنای خانه صنعت، معدن و تجارت جوانان ایران در راستای انتخابات اتاق بازرگانی

اکنون که انتخابات ادواری هیات نمایندگان اتاق‌های بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران در پیش است،به گزارش روابط عمومی خانه صنعت، معدن و تجارت جوانان ایران ، سید علی صدری رییس هیات امنای خانه صنعت، معدن و تجارت جوانان ایران در متنی دیدگاه و نظریه خود را راستای انتخابات اتاق بازرگانی، صنایع ، معادن و کشاورزی به شرح ذیل ارائه نمود:
وی می گوید ، اتاق زمانی اتاق بازرگانی شمرده می‌شود که پاسخگوی وظایف خود باشد؛ وظایفی که از نظر قانونی مشخص و خلاصه شده است، ازدیگاه ایشان وظایف اتاق مطلوب به شرح ذیل است :
– حمایت از حق و حقوق قانونی اعضا و رساندن صدای آنان به مراجع تصمیم‌گیری به روش‌های متداول و تلاش در جهت بودن اتاق به منظور سخنگوی واقعی بخش خصوصی و اعلام منویات اعضای خود/بخش خصوصی به ارکان حاکمیت .
– دادن مشورت به قوای سه‌گانه و بیش از همه به قوه مجریه به عنوان مشاور به منظور کمک به توسعه اقتصادی کشور به ویژه در بازرگانی خارجی و نه جز این.
– تلاش در جهت اجرایی نمودن قانون بهبود مستمر محیط کسب و کار از طریق پیگیری هدفمند و موثر با دستگاههای اجرایی مربوطه دراستان و کشور .
– جلوگیری از صرف هزینه های غیر ضروری و بویژه در اموری که ارتباط معنادار و مستقیمی با رسالت و وظایف قانونی اتاق ندارد .
– افزایش نقش کمیسیونهای تخصصی در موضع گیری های اصلی و اساسی اتاق و مبنا قراردادن اظهار نظرات این کمیسیون ها در موضوعات مختلف اقتصادی در تصمیم گیری و تصمیم سازی هیئت نمایندگان و هیئت رئیسه با تغییر نقش آنها از مشورتی به اجرایی .
– تلاش در جهت بودن اتاق به منظور سخنگوی واقعی بخش خصوصی و اعلام منویات اعضای خود/بخش خصوصی به ارکان حاکمیت .
– بکارگیری و پرورش جوانان و متخصصین نخبه به جای بکارگیری نیروها و مسئولان چند شغله یا بازنشسته دولتی توزیع سمتهای مدیریتی بر مبنای شایستگی ،درستکاری،بی طرف بودن،متخصص و مجرب بودن به جای وابستگی گروهی و جناحی .
– افزایش خدمات ( منجمله دادن مشاوره اقتصادی، بازرگانی، آمار و اطلاعات در زمینه های گوناگون) به فعالان اقتصادی ، در ازای دریافت سه در هزار و هزینه صدور و تمدید کارت بازرگانی و کارت عضویت آنها.
– گسترش اخلاق کسب و کار در بنگاههای اقتصادی، تشکل ها، اتاقهای سراسر کشور، اتاقها و شوراهای مشترک بازرگانی .

فهرست