راه‌اندازی شهرک‌های صنفی- تولیدی در کشور

  1. خانه
  2. اخبار
  3. اخبار ویژه
  4. راه‌اندازی شهرک‌های صنفی- تولیدی در کشور

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: برای نخستین بار مجوز لازم از مراجع ذی‌ربط برای ایجاد شهرک‌های صنفی- تولیدی گرفته شده که به تایید شورای نگهبان نیز رسیده است، بر این اساس شهرک‌های متعددی در کشور راه‌اندازی می‌شود.

به گزارش ایرنا، علی رسولیان در آیین بهره‌برداری از ۳ طرح صنعتی در شهرک صنعتی مشهد اظهار کرد: از ابتدای امسال 1600 واحد تولیدی جدید در شهرک‌ها و نواحی صنعتی کشور به بهره‌برداری رسیده که از این طریق ۳۰ هزار فرصت شغلی ایجاد شده است.

وی افزود: از آنجا که تقاضا برای سرمایه‌گذاری در شهرک‌ها و نواحی صنعتی کشور بسیار زیاد است، پس گرفتن زمین از صاحبان صنایعی که در زمین‌های واگذار شده اقدام صنعتی انجام نداده‌اند، در اولویت قرار گرفته است.

رسولیان اظهار کرد: در این راستا از ابتدای امسال ۵۱۰ هکتار زمین در شهرک‌ها و نواحی صنعتی کشور از افراد پس گرفته شده و به سرمایه‌گذاران جدید اختصاص یافته است و از این پس نیز این رویه بدون اغماض دنبال خواهد شد.

معاون وزیر صمت بیان کرد: سازمان صنایع کوچک ایران الگوی جدیدی را در قالب توسعه کارگاه‌های کوچک در شهرکها و نواحی صنعتی آغاز کرده که در این راستا ایجاد 1800 واحد کارگاهی در دستور کار قرار گرفته است.

وی اظهار کرد: تکمیل اجرای طرح‌های صنعتی موجود، به ویژه طرح‌هایی که در مرحله نصب ماشین‌آلات هستند یکی از مطالبات جدی ماست، در این راستا از سال گذشته با برنامه‌ریزی دقیق، این مساله مورد توجه قرار گرفته و از ابتدای امسال، تعداد واحدهایی که در مرحله نصب ماشین‌آلات در شهرک‌های صنعتی کشورند، نسبت به سال گذشته ۳۰ درصد افزایش یافته است.

رسولیان اضافه کرد: در حال حاضر 4300 واحد تولیدی در شهرکها و نواحی صنعتی کشور در مرحله نصب ماشین‌آلات هستند و اگر احساس کنیم هر یک از این واحدها قصد تولید و بهره‌برداری ندارند، بلافاصله زمین از آنها بازپس گرفته شده و به سرمایه‌گذار جدید سپرده می‌شود.

معاون وزیر صمت افزود: امسال ۶ هزار میلیارد تومان طرح عمرانی در شهرک‌ها و نواحی صنعتی کشور در دست اجراست.

رسولیان اظهار داشت: موضوع تامین زمین و تکمیل زیرساختها در شهرکها و نواحی صنعتی کشور با جدیت و حساسیت ویژه ای در حال پیگیری است. تفاهم‌های خوبی با دستگاه‌های اجرایی حوزه برق در سطح ملی انجام شده و اعتباراتی نیز در این زمینه اختصاص یافته است اما تمرکز سازمان صنایع کوچک بیشتر بر منابع داخلی است که امیدواریم سال آینده بخشی از نیاز برق شهرکها و نواحی صنعتی کشور برطرف شود.

فهرست