راه‌اندازی پردیس صنعتی مشترک میان ایران و ارمنستان

  1. خانه
  2. اخبار
  3. اخبار ویژه
  4. راه‌اندازی پردیس صنعتی مشترک میان ایران و ارمنستان

رئیس اتاق مشترک بازرگانی ایران و ارمنستان، از راه‌اندازی پردیس صنعتی مشترک میان ایران و ارمنستان خبر داد.

به گزارش روابط عمومی خانه صنعت، معدن و تجارت جوانان ایران به نقل از ایلنا، هرویک یاری‌جانیان با اشاره به تاسیس شهرک‌های صنعتی مشترک بین ارمنستان و ایران اظهار کرد: طرف ارمنستانی با همکاری شهرک‌های صنعتی ایران در نظر دارد یک پردیس صنعتی ایجاد کند که حدود 50 هکتار وسعت دارد و سرمایه‌گذاری مشترک بین دو کشور محسوب می‌شود. این پردیس برای صنایع کوچک و متوسط خواهد بود.

وی ادامه داد: این طرح به تصویب هیات دولت ارمنستان رسیده و مراحل قانونی را در این کشور طی می‌کند. این پردیس در قالب قراردادی است که رئیس شهرک‌های صنعتی ایران با وزیر اقتصاد ارمنستان در کمیسیون‌های مشترک منعقد کرده است.

وی  با اشاره به میزان تجارت دو کشور گفت: درحال حاضر ارمنستان پانزدهمین مقصد صادراتی کشور ما به شمار می‌رود. میزان صادرات کالاهای ما به ارمنستان در 7 ماه نخست سال، بالغ بر ۲۰۰ میلیون دلار است که نسبت به دوره مشابه سال گذشته ۶۰ درصد رشد داشته و عمده اقلام صادراتی ما سیمان، رب، انواع میوه، لوله و پروفیل، اوره، انواع مواد پلیمری، کاشی و سرامیک قیر و سایر اقلام بوده است.

این عضو اتاق بازرگانی تصریح کرد: واردات ما از ارمنستان در ۷ ماه نخست سال ۱۵ میلیون دلار است که نسبت به دوره مشابه سال گذشته ۵۰ درصد رشد داشته است.

یاری‌جانیان یادآور شد: در حال حاضر هم هیچ صادرات خودرویی به ارمنستان نداریم. قبلا سمند و پراید به این کشور صادر می‌کردیم ولی بعد از آنکه نتوانستیم LC باز کنیم، با توجه به اینکه بیشتر این خریدها دولتی بود، دیگر صادرات خودرو به ارمنستان نداریم.

وی افزود: سال 99 و 1400 هیچ صادرات خودرویی به ارمنستان نداشتیم. البته یک شرکت ارمنی برای خرید 100 نیسان وانت مذاکراتی داشته اما به علت افزایش قیمت ناگهانی، تقریبا منتفی شد.

فهرست