راه‌اندازی پیشخان پاسخگویی در وزارت صمت/ قیمت سیمان تغییر کرد

  1. خانه
  2. اخبار
  3. اخبار ویژه
  4. راه‌اندازی پیشخان پاسخگویی در وزارت صمت/ قیمت سیمان تغییر کرد

 

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: یکی از اقدامات تحولی که تا پایان سال تکمیل و راه‌اندازی خواهد شد، پیشخان پاسخگویی وزارت صمت است.

به گزارش روابط عمومی خانه صنعت، معدن و تجارت به نقل از شاتا، سید رضا فاطمی امین در نشست هم‌اندیشی مدیران رسانه افزود: پیشخان پاسخگویی، مرکزی است که طراحی شده تا ورودی‌های وزارتخانه را به سمت خروجی‌های مناسب هدایت کند.

وی ادامه داد: این مرکز، ورودی‌ها و مطالبات مربوط به وزارتخانه را به مدیران ذی‌ربط ارجاع می‌دهد. همچنین نقش دادستان را دارد و امور را از جانب مخاطب درون وزارتخانه پیگیری می‌کند.

فعال‌سازی ۹۰ پروژه در 3 ماه

وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه ۹۰ پروژه در 3 ماهه خیر در مجموعه وزارت صمت فعال شده است، گفت: با اجرای این پروژه‌ها نوع حکمرانی در وزارت صنعت، معدن و تجارت تغییر می‌کند و از روزمرگی‌ها بیرون می‌آییم.

فاطمی امین گفت: گزارش عملکرد وزارتخانه را به طور مداوم و‌ منظم، هر 3 ماه یکبار ارائه خواهیم کرد که در همین راستا، گزارش عملکرد فصل پاییز (3 ماهه) به زودی منتشر شده و در دسترس عموم قرار می‌گیرد.

نوع جدید حکمرانی در وزارت صمت

وی با تاکید بر اینکه می‌خواهیم وزارتخانه‌ای شفاف و پاسخگو داشته باشیم، تاکید کرد: می‌خواهیم نوع جدیدی از حکمرانی را تعریف و پیاده‌سازی کنیم که در این شیوه جدید از نظرات رسانه، نخبگان و صاحب‌نظران استفاده خواهیم کرد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه رفتارهای مردم و جامعه از الگوهای ذهنی آنها شکل می‌گیرد، بیان کرد: کار مشترکی را با حوزه رسانه پیش می‌بریم تا الگوهای ذهنی مردم را به واقعیت‌های درون وزارت صمت پیوند بزنیم و واقعیت‌هایی را که در وزارت صمت پیگیری می‌شود، به درستی به افکار عمومی منتقل کنیم.

جزئیات قیمت‌گذاری خودرو

وی با بیان اینکه نحوه قیمت‌گذاری خودرو باید به گونه‌ای باشد که ساخت داخل مزیت داشته باشد، اضافه کرد: خودروسازان ۱۱۵ هزار میلیارد تومان بدهی و ۸۵ هزار میلیارد تومان زیان انباشته داشته‌اند و بیش از ۲۰۰ هزار میلیارد تومان رانت در این صنعت وجود دارد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت اضافه کرد: برنامه‌ای در قالب ۹ محور برای تحول در صنعت خودرو داریم که تمامی چالش‌ها و راهکارهای آن را دربرمی‌گیرد. این برنامه به زودی منتشر می‌شود.

بازگشت قیمت سیمان به قبل از قطعی برق

فاطمی امین گفت: هدفگذاری کرده بودیم تا حدود ۵ میلیارد دلار به میزان صادرات کشور در ۶ ماه دوم اضافه شود که این هدفگذاری در حال تحقق است. همچنین قیمت سیمان به قبل از قیمت قطعی برق بازگشت.

تغییر ساختار وزارت صنعت، معدن و تجارت

وی درباره پروژه‌هایی که در این 3 ماه فعال شده است، بیان کرد: بازآفرینی وزارت صنعت، معدن و تجارت یکی از این پروژه‌هاست که ابلاغ شده و هفته آینده درباره آن، اطلاع‌رسانی خواهد شد. با این بازآفرینی، شاهد تغییر ساختار جدی در مجموعه وزارت صمت خواهیم بود.

فاطمی امین، مدیریت استعدادها و بازنگری و اصلاح فرآیند انتخاب مدیران را یکی دیگر از این پروژه‌های ۹۰ گانه دانست.

تکمیل سامانه جامع تجارت تا پایان سال

وزیر صنعت، معدن و تجارت یکی دیگر از 90 پروژه این وزارتخانه را تکمیل سامانه جامع تجارت دانست و گفت: مسائل مربوط به تکمیل این سامانه به خوبی پیش می‌رود و تا پایان سال نهایی می‌شود.

وی اضافه کرد: هفته آینده خبرهای خوبی درباره کارت بازرگانی داده خواهد شد و مسائل و چالش‌های اصلی در این حوزه حل می‌شود.

واگذاری ۳۰ درصد سهام برندگان مزایده معادن بزرگ به مردم

فاطمی امین درباره سهامداری مردم در معادن بزرگ، توضیح داد: معادن سودآور بزرگ وقتی برنده مزایده می‌شوند، باید حداقل ۳۰ درصد سهام خود را به مردم (منطقه محل معدن و کشور) واگذار کنند که معدن جان جا(زابل) در راستای تحقق این هدف، به مزایده گذاشته شده است.

فهرست