رییس خانه صنعت، معدن و تجارت ایران: در بودجه سال ٩٨ به وخامت اوضاع تولید توجه نشده است

  1. خانه
  2. اخبار
  3. اخبار خانه
  4. رییس خانه صنعت، معدن و تجارت ایران: در بودجه سال ٩٨ به وخامت اوضاع تولید توجه نشده است

به نقل از روابط عمومی اتاق بازرگانی اصفهان سید عبدالوهاب سهل آبادی با بیان اینکه مشاوران و نمایندگان اتاق در هیات های حل اختلاف مالیاتی، حقوقی، تامین اجتماعی و کارتاکنون خدمات ارزنده ای به اعضاء ارایه نموده اند، گفت: این افراد در زمینه حل مشکلات فعالان اقتصادي از هیچ تلاشی فروگذار نکرده و به حفظ منافع مردم پرداختهاند.
وی با ابراز خرسندی از تعامل مناسب میان اتاق بازرگانی، خانه صنعت و معدن، کانون کارفرمایان، اتاق اصناف و اتاق تعاون،هدف از برگزاری این نشست را کمک به تسهیل امور مربوط به کار و تولید عنوان و تصریح کرد: در این راستا مدیران دستگاه های مرتبط نیز همکاری خوبی با اتاق داشته اند. رییس خانه صنعت، معدن و تجارت ایران گفت: متاسفانه وضعیت کار و تولید در کشور نامناسب است و به دلیل مشکلات مربوط به تامین ارز، امور گمرکی و تامین مواد اولیه ، كارفرمايان موفق به انجام تعهدات خود در قبال کارگران نشده و این امر نرخ بیکاری را افزايش داده است.
وی بی نظمی های سال جاری در زمینه امور گمرکی و ارزی را مسبب ايجاد مشکلات عديده در صادرات و واردات دانست و وظیفه سه تشکل هاي اقتصادي را كاهش حجم مشکلات از طریق بهره مندی از مشاورین مجرب عنوان کرد.
سهل آبادی تاکید نمود: در جنگ اقتصادی امروز لازم است با تولیدکنندگان و صادرکنندگان که رزمندگان و فرماندهان جبهه اقتصادی کشور هستند برخورد مناسب تری صورت گيرد و در این راستا ما به منظور رفع دیون معوق بانکی واحدهای تولیدي مذاكراتي با وزیر صنعت داشته و به دنبال اتخاذ راهکاري عملي می باشيم.
وی در ادامه تحریم های اعمال شده آمریکا علیه ایران را غیرقانونی دانست و تاکید کرد: امید است که با همکاری و علم به قوانین موجود، حجم فشارهای موجود را کاهش دهیم. وی ضمن انتقاد از بودجه سال آتی دولت افزود: عمده بودجه سال ٩٨ بر مبنای مالیات بسته شده که این امر با توجه به وخامت اوضاع کسب و کار کشور مطلوب نیست.

فهرست