سرنوشت اقتصاد جهانی در گروی اقتصاد آسیاست

  1. خانه
  2. اخبار
  3. اخبار ویژه
  4. سرنوشت اقتصاد جهانی در گروی اقتصاد آسیاست

به گزارش روابط عمومی خانه صنعت، معدن و تجارت جوانان ایران ،این نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد که بازگشت ضعیف‌تر از حد انتظار چین از قرنطینه‌های کووید به آسیا وارد می‌شود که تولیدکنندگان برای پیامدهای افزایش نرخ بهره آمریکا و اروپا آماده می‌شوند.

تورو نیشیهاما، اقتصاددان ارشد موسسه تحقیقاتی دای ایچی لایف در توکیو اظهار کرد که ممکن است بدترین اتفاق برای کارخانه‌های آسیایی گذشته باشد اما فعالیت‌ها به دلیل کاهش چشم‌انداز بهبود قوی در اقتصاد چین، شتاب ندارند.

اقتصاد چین با مشکلاتی مواجه شده است و اقتصاد ایالات‌متحده احتمالاً درد ناشی از افزایش شدید نرخ بهره را احساس خواهد کرد و همه این عوامل باعث می‌شود که تولیدکنندگان آسیایی نسبت به چشم‌انداز ناامید باشند.

نظرسنجی نشان داد که سفارشات جدید از مشتریان خارج از کشور در ماه ژوئن با سریع‌ترین نرخ در چهار ماه گذشته کاهش یافت که منعکس‌کننده تقاضای ضعیف چین است.

در میان شاخص‌های اقتصادی منتشر شده صنعت تولید هند در ماه ژوئن این روند را کاهش داد و با سرعتی سریع رشد کرد، البته به دلیل تقاضای قوی اندکی کندتر از ماه مه بود.

اقتصاد آسیا به شدت به قدرت اقتصاد چین متکی است که در سه ماهه اول شاهد بازگشت رشد بود اما متعاقباً کمتر از انتظارات بود. سرنوشت اقتصاد آسیا از جمله اقتصاد چین، تأثیر زیادی بر سایر نقاط جهان خواهد داشت زیرا انتظار می‌رود انقباض پولی تهاجمی بر رشد ایالات‌متحده و اروپا تأثیر بگذارد.

فهرست