سنگ شکن ضربه ای (کوبیت) و مزایای آن نسبت به سایز سنگ شکن ها

  1. خانه
  2. اخبار
  3. اخبار ویژه
  4. سنگ شکن ضربه ای (کوبیت) و مزایای آن نسبت به سایز سنگ شکن ها

در ابتدا به تعاریفی از سنگ شکن پرداخته سپس به کارکرد سنگ شکن کوبیت و انواع آن و مزایای آن نسبت به سایر سنگ شکن ها در این مقاله می پردازیم ؛
سنگ شکن به یک سری از ماشین آلاتی که جهت خرد کردن مواد قابل خرد کردن سنگ بکار می رود ، اطلاق می شود .
سنگ ها در برابر خرد شدن دارای واکنش های متفاوتی هستند ؛ بعضی به راحتی خرد می شوند ، بعضی تبدیل به پودر میشوند و برخی نیز بسیار مقاوم و ساینده هستند .
باتوجه به نوع سنگ و کاربرد آن در صنایع از سنگ شکن های متفاوت جهت خردایش استفاده می شود و هر سنگ شکن به طریق خاصی خردایش می نماید و به دو دسته کلی تقسیم می شوند:
1) خردایش به وسیله فشرده شدن : که در این روش مواد و سنگ بین دوسطح به یکدیگر نزدیک و درنهایت خرد می شوند که سنگ شکن های فکی ، مخروطی و ژیراتوری اولیه را به این روش خردایش میکنند .
2) خردایش به حالت ضربه ای : که در این روش مواد تحت تاثیر شوک ناشی از ضربه قطعات درحال گردش (مثل روتور ، چکش و …) قرار گرفته و به سطوح فنری مثل سندان ها و یا سطوح غیر فلزی (خودِ سنگ با سنگ) برخورد می کنند و شکسته می شوند .
سنگ شکن ضربه ای (کوبیت ) :
یکی از تجهیزات و دستگاه های خردایش سنگ در معادن می باشد که در مراحل فرآوری مواد معدنی مورد استفاده قرار می گیرد .
سنگ شکن ضربه ای که دورانی نیز نامیده می شود بیشتر به عنوان سنگ شکن ثانویه در معادن خردایش سنگ استفاده می شود و انواع آن شامل :
1- سنگ شکن کوبیت طرح ایران :
که شامل انواع کوبیت 80، 220،180،120،100 می باشد که این مدل ها برحسب دهانه ورودی نامگذاری شده اند و برحسب میلیمتر میباشد که در ایران اشتباها این مدل و اعداد را تناژ تولیدی دستگاه در ساعت می شناسند …

ادامه در وب سایت www.amscrusher.com

فهرست