سهم 10 درصدی زامیاد در طرح نوسازی ناوگان فرسوده تجاری

  1. خانه
  2. اخبار
  3. اخبار ویژه
  4. سهم 10 درصدی زامیاد در طرح نوسازی ناوگان فرسوده تجاری

مدیرعامل شرکت زامیاد گفت: در طرح نوسازی ناوگان فرسوده تجاری، سهم 10 درصدی برای زامیاد در نظر گرفته شده که شامل بیش از 20 هزار دستگاه طی مدت سه سال می شود و در حوزه های اتوبوس، مینی بوس، کامیون و کشنده خواهد بود.

به گزارش ایرنا، اسفندماه پارسال پروژه نوسازی ناوگان فرسوده سنگین کشور با حضور رییس جمهور آغاز بکار کرد.
برنامه دولت برای نوسازی این ناوگان، پرداخت تسهیلات بانکی به دارندگان خودروهای فرسوده است و شمار خودروهای جایگزین شده در سه سال اجرای طرح 202 هزار و 500 دستگاه و منابع اختصاص یافته از سوی دولت معادل قطعات منفصله خودرو (بیش از هفت میلیارد دلار) برآورد شده است.
در این طرح، سهم تسهیلات بانکی 212 هزار و 600 میلیارد ریال و آورده متقاضی 183 هزار میلیارد ریال خواهد بود.
در این پیوند، «محمد زارع پور اشکذری» در حاشیه نخستین روز از سومین نمایشگاه بین المللی خودروی تهران در گفت وگوی اختصاصی با خبرنگار اقتصادی ایرنا افزود: مطابق برنامه محصولاتی که قادر به پاس کردن استانداردهای مدنظر سازمان ملی استاندارد باشند و قادر به داخلی سازی آنها به سقف مورد نظر باشیم وارد ناوگان تجاری جدید خواهیم کرد.
«مطابق برنامه، سهم داخلی سازی در حوزه کامیون و کشنده تا سال 1400 به بیش از 40 درصد خواهد رسید.»

تولید کامیون جدید در زامیاد
به گفته زارع پور، شرکت زامیاد با سابقه 55 ساله، از زیرساخت های خوبی برای تولید خودروهای تجاری وانت، پیکاپ، کامیون و کشنده برخوردار است.
وی خاطرنشان کرد: شرکت زامیاد در نمایشگاه امسال کامیون تراکر AD380 را که جدیدترین کامیون یورو 5 است برای اولین بار به نمایش گذاشته است .
این مقام مسئول اظهار داشت: در حال حاضر در حال مذاکره با شرکای تجاری زامیاد هستیم تا در صورت توافق بتوانیم این محصول را تولید و عرضه نماییم.
مدیرعامل زامیاد در ادامه از فعالیت مجدد این شرکت در حوزه اتوبوس و مینی بوس پس از گذشت 10 سال خبر داد و ابراز امیدواری کرد بتوانیم نمونه های آنها را تا پایان سال وارد کشور کرده و بتدریج عملیات تولید آنها را به انجام برسانیم.

پادرا پلاس، جایگزین نیسان آبی
مدیرعامل زامیاد همچنین با اشاره به رونمایی از وانت پادراپلاس در این دروه از نمایشگاه، گفت: اکنون تولید وانت پادرا بنزین سوز در زامیاد انجام می شود، اما پادرای جدید موسوم به پادرا پلاس در سه نمونه بنزینی، دوگانه سوز و دیزلی تولید خواهد شد که جایگزینی برای نیسان آبی خواهد بود.
وی بیان داشت: نیسان بخشی از استانداردهای مد نظر سازمان ملی استاندارد را پاس می کند، اما در صورتی که استانداردها اجازه تولید آن را ندهد از خط خارج خواهد شد.
زارع پور خاطرنشان کرد: نسل جدید پادرا تا سه ماهه نخست سال 98 وارد بازار خواهد شد.
به گزارش ایرنا، سومین نمایشگاه بین المللی خودروی تهران از امروز تا 21 دی ماه از ساعت 10 تا 18 در محل نمایشگاه بین المللی شهر آفتاب پذیرای بازدیدکنندگان و علاقه مندان است.

فهرست