شهرک‌های صنعتی از خاموشی معاف شدند

  1. خانه
  2. اخبار
  3. اخبار ویژه
  4. شهرک‌های صنعتی از خاموشی معاف شدند

معاون فنی سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران گفت: مصوبه هیات وزیران مورخ 16 تیر، شهرک‌های صنعتی را از شمول اعمال خاموشی برق معاف کرد.

به گزارش روابط عمومی خانه صنعت، معدن و تجارت جوانان ایران به نقل از ایرنا، فتحعلی محمدزاده افزود:‌ این موضوع مطابق تبصره ۳ ماده ۳ مصوبه مورخ 16 تیر هیات وزیران است.

وی گفت:‌ این مهم با توجه به مصرف اندک برق در واحدهای صنعتی مستقر در شهرک‌ها نسبت به صنایع بزرگ، اشتغال‌زایی بالا و استقرار تعداد زیادی واحد صنعتی درحال بهره‌برداری با تدبیر وزیر صنعت، معدن و تجارت به‌منظور صیانت از ظرفیت‌های اقتصادی در آنها، حفظ روند تولید و تامین معیشت مردم مصوب شده است.

این مقام مسئول خاطرنشان‌کرد: این مصوبه از همان تاریخ ابلاغ شده برای دستگاه‌های اجرایی ذی‌ربط به‌ویژه شرکت‌های برق منطقه‌ای ‌و توزیع برق لازم‌الاجرا بوده و در حال اعمال شدن است.

وی اضافه کرد: به‌جز اندک خاموشی‌هایی در برخی از شهرک‌های صنعتی در برخی استان‌ها که آن هم به دلیل بی‌اطلاعی مسئولان آن استان بوده، برق همه صنایع مستقر در شهرک‌ها وصل است، فعالیت‌های تولیدی و اقتصادی آنها ادامه دارد و بر اجرای مصوبه نظارت می‌شود.

معاون فنی سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران با اشاره به برخی آمارها اظهار کرد: پارسال سهم مصرف برق صنعتی کشور ۱۰۴ میلیون و ۲۹۶ هزار مگاوات بود که در مقایسه با سال ۹۸ رشد ۹ درصدی داشته است.

محمدزاده ادامه‌داد: از کل برق تولیدی کشور در سال گذشته، ۳۶.۳ درصد در بخش صنعت مصرف شد. تا پایان سال ۹۹، میزان ۹ هزار و ۹۴۱ مگاوات برق برای ۸۲۸ شهرک صنعتی کشور در فازهای عملیاتی آنها توسط وزارت نیرو برق تامین شده است.

وی یادآور شد: اکنون بیش از ۴۸ هزار واحد بهره‌بردار در شهرک‌های صنعتی سراسر کشور وجود دارند که ۹۶۰ هزار نفر در آنها مشغول به کارند.

محمدزاده بیان کرد: شهرک‌ها و نواحی صنعتی با وجود همه مشکلاتی که در زمینه تامین زیرساخت‌ها دارند، امروز توانسته‌اند به‌ازی هر مگاوات برق تامین شده که در اختیار گرفته‌اند، زمینه اشتغال ۹۶ نفر را فراهم کنند.

وی خاطرنشان‌کرد: با وجود ظرفیت‌های یاد شده، هنوز واحدهای صنعتی و تولیدی مستقر در شهرک‌ها در فاز عملیاتی به میزان 8 هزار و ۵۳۰ مگاوات کسری برق مواجهند، بر این اساس ضروری است دستگاه‌های اجرایی مربوطه به وظایف قانونی خود به‌منظور اجرای ماده ۸۱ قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت ‌و ماده ۵۴ احکام دائمی قانون برنامه به تعهدات خود برای تامین زیرساخت‌های لازم تا درِ شهرک‌های صنعتی عمل کنند.

فهرست