صادرات نفت ایران به آسیا ۷۰ درصد افزایش یافت

  1. خانه
  2. اخبار
  3. اخبار ویژه
  4. صادرات نفت ایران به آسیا ۷۰ درصد افزایش یافت
در حالی که ایران به تلاش های خود برای بازپس گیری سهم خود از بازار نفت ادامه می دهد، واردات نفت ۴ کشور آسیایی از ایران در ماه سپتامبر بیش از ۷۰ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش یافته است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از رویترز، در حالی که ایران به تلاش های خود برای بازپس گیری سهم خود از بازار نفت ادامه می دهد، واردات نفت 4 کشور آسیایی از ایران در ماه سپتامبر بیش از 70 درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش یافته است.
آمارهای دولتی و ردگیری حرکت تانکرها نشان می دهد که 4 مشتری عمده نفت ایران (چین، ژاپن، هند و کره جنوبی) در ماه سپتامبر روزانه حدود 1.8 میلیون بشکه نفت از ایران وارد کرده اند. این رقم پایین تر از بالاترین رقم ثبت شده در طی حداقل 5 سال و نیم گذشته در ماه اوت است.
اما به گفته یک منبع اگاه، با توجه به بارگیری 1.83 میلیون بشکه نفت خام و میعانات از ایران به مقصد آسیا در ماه جاری میلادی و 1.96 میلیون بشکه در ماه سپتامبر، خرید نفت از ایران ممکن است مجددا افزایش یابد.
تحریم های اقتصادی غرب علیه ایران در ماه ژانویه برداشته شد. تهران از آن زمان به دنبال باز پس گیری سهم خود از بازار و افزایش صادرات خود بوده است.
وزارت تجارت ژاپن روز دوشنبه آمارهایی را منتشر کرد که نشان می داد واردات این کشور از ایران در ماه سپتامبر نسبت به یک سال قبل 80 درصد افزایش یافته و به 313 هزار بشکه در روز رسیده است.
واردات نفت هند از ایران نیز نسبت به یک سال قبل بیش از دو برابر شده و به 552 هزار و 200 بشکه رسیده است. این رقم در ماه اوت به 575 هزار و 900 بشکه رسید که بالاترین رقم در طی حداقل 15 سال گذشته بود.
واردات نفت کره جنوبی از ایران نیز بیش از دو برابر شده در حالی که واردات نفت چین از ایران 18 درصد رشد داشته است.

فهرست