صنایع یزد ۲۵ میلیارد ریال برای ساخت فضاهای آموزشی استان متقبل شدند

  1. خانه
  2. اخبار
  3. اخبار ویژه
  4. صنایع یزد ۲۵ میلیارد ریال برای ساخت فضاهای آموزشی استان متقبل شدند

صنایع یزد ۲۵ میلیارد ریال برای ساخت فضاهای آموزشی استان متقبل شدند

به گزارش روابط عمومی خانه صنعت، معدن و تجارت جوانان ایران، به نقل از ایرنا: مدیرکل آموزش و پرورش استان یزد گفت: صنایع استان امسال ۲۵ میلیارد ریال برای ساخت و بهسازی مدارس و فضاهای آموزشی استان متقبل شدند.

“محمدکاظم رحیمی‌نژاد” روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: مشارکت صنایع در ساخت و ساز و بهسازی فضاهای آموزشی یک ایده نو از سوی اداره کل آموزش و پرورش استان بود که مکررا در جلسات کشوری تاکید و رییس جمهور هم از این ابتکار خوب استان یاد کردند.

وی اضافه کرد: این موضوع در هشت شهرستان استان مطرح و از صنایع برای مشارکت در احداث و بازسازی مدارس دعوت و جلسه ای با حضور اعضای مجمع خیرین مدرسه ساز ، مسوولان آموزش و پرورش و نوسازی مدرسه تشکیل شد که در این جلسه صاحبان صنایع مبلغ یاد شده را تقبل کردند.

رحیمی نژاد اظهار کرد: در این زمینه یک هیات پنج نفره مرکب از آموزش و پرورش،اداره کل نوسازی , توسعه و تجهیز مدارس استان، سازمان صمت و استانداری تشکیل شده که مسائل مربوطه را احصا و هزینه کرد این تعهدات را دنبال کنند.

وی ضمن قدردانی از صنایع استان خاطرنشان کرد: تعهد صنایع در این زمینه سه ساله است که امید است که شاهد عملیاتی شدن آن در آینده باشیم که قطعا این امر راه‌گشا برای حل کمبود مشکلات فضای آموزش و پرورش خواهد بود.

رحیمی نژاد با بیان اینکه در استان ۱۳۹ طرح خیری نیمه تمام در حوزه فضای آموزشی وجود دارد گفت: فرایند بازسازی مدارس بعد از دهه ۸۰ دنبال نشده است.

وی افزود: در مجموع ۲۵ تا ۳۰ درصد مدارس استان فرسوده هستند که بخشی از این مدارس در روستاها است البته جمعیت دانش اموزی در این مناطق کاهش یافته است؛ حدود ۲۰ درصد مدارس شهری استان هم فرسوده و نیاز به مقاوم سازی دارند.

وی اضافه کرد :عمده موضوع ما در ارتباط با فضاهای آموزشی، مدارس فرسوده نیست بلکه اکنون دغدغه ما بخاطر جابجایی جمعیت، مشکل نداشتن فضای آموزشی در مناطق شهری است و علاوه بر این در برخی از شهرستانهای استان به دلیل جریان مهاجرتی قوی که ناشی از توسعه سریع صنایع بوده با افزایش تقاضا برای اموزش مواجه هستیم.

وی با بیان اینکه خالی بودن فضاها آموزشی در مدارس روستایی به علت نبود جمعیت دانش آموزی از دیگر موضوعات است ادامه داد: در برخی از شهرستانها در فاصله حدود تقربیا یک دهه جمعیت دانش آموزی نزدیک به ۲ برابر افزایش یافته است و عملا هر چه سرعت مدرسه سازی بالا برود قطعا جوابگو نیست.

وی تصریح کرد: در این شرایط باید از امکانات و منابع صنایع استفاده کرد و این حرکت موثر خواهد بود البته برای تامین زمین اقدام کردیم که در این زمینه اداره کل راه شهرسازی قول مساعدت داده است و پس از جذب کمک های صنایع، ساخت، تعمیر و بازسازی فضای آموزشی آغاز می شود.

۲۸۰ هزار دانش آموز در یکهزار و ۵۰۰ مدرسه استان یزد تحصیل می کنند.

فهرست