صندوق پروژه هیبریدی انرژی های تجدیدپذیر راه اندازی خواهد شد/ صندوق پروژه ای جدید در بورس انرژی راه اندازی می شود.

  1. خانه
  2. اخبار
  3. اخبار ویژه
  4. صندوق پروژه هیبریدی انرژی های تجدیدپذیر راه اندازی خواهد شد/ صندوق پروژه ای جدید در بورس انرژی راه اندازی می شود.

صندوق پروژه هیبریدی انرژی های تجدیدپذیر راه اندازی خواهد شد/ صندوق پروژه ای جدید در بورس انرژی راه اندازی می شود.

مدیرعامل شرکت بورس انرژی ایران گفت: صندوق پروژه هیبریدی به زودی در بازار بورس راه اندازی می شود که این صندوق می تواند روشی برای تامین مالی فعالان انرژی های تجدیدپذیر باشد.

به گزارش روابط عمومی خانه صنعت معدن و تجارت جوانان ایران، به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان: آقای علی نقوی در نشست تخصصی بررسی روش‌های تامین مالی برای توسعه انرژی‌های تجدیدپذیر در دوازدهمین نمایشگاه بین‌المللی انرژی‌های تجدیدپذیر و بهره‌وری انرژی گفت: راه‌اندازی صندوق با این عنوان می‌تواند روشی برای تامین مالی فعالان انرژی‌های تجدیدپذیر باشد.بورس انرژی اکنون بازار فیزیکی برق نیز دارد و معاملات بالای پنج مگاوات در آن انجام می‌شود. به‌ زودی معاملات بالای ۲ مگاوات هم اضافه خواهد شد و خرده فروشان برق نیز در بازار مشتقه حضور خواهند داشت.

او گفت: ۴۲ نیروگاه بخش خصوصی و ۴۱ نیروگاه دولتی در سامانه معاملات بورس حضور دارند. زمانی می‌توان از بورس انتظار تامین مالی داشت که بازار فعالی باشد، بنابراین وزارت نیرو باید درباره بازار فعال انرژی‌های تجدیدپذیر تلاش داشته باشد.

او از تلاش برای راه‌اندازی تابلوی معاملات انرژی تجدیدپذیر در بازار بورس خبر داد.

نقوی می گوید:شرکت‌های فعال در بخش انرژی‌های تجدیدپذیر می‌توانند با تشکیل یک نیروگاه مجازی در این بازار فعالیت داشته باشند. بحث صندوق پروژه از روش‌های دیگر تامین مالی برای انرژی‌های تجدیدپذیر است. نکته دیگر این که بازار  کربن می‌تواند ابزاری برای تامین مالی تجدیدپذیرها باشد.

فهرست