صنعت از رکود خارج شده است

  1. خانه
  2. اخبار
  3. اخبار ویژه
  4. صنعت از رکود خارج شده است

معاون صنایع عمومی وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: براساس گزارش بانک مرکزی طی هفته گذشته روند تولید در حوزه صنعت رشد جهشی داشته است و گویای این است که در سال ۱۴۰۱ رشد بخش صنعت به ۹.۵ درصد رسیده است، در حالی که هدف‌گذاری ما ۸ درصد بوده است؛ این عدد ۵ برابر رشد متوسط ۸ سال گذشته بوده و نشان می‌دهد ما از دوران رکود خارج شدیم.

محمدمهدی برادران دیروز چهار تیر ماه، در همایش بزرگداشت روز اصناف که در هتل میثاق ملل برگزار شد، اظهار کرد: همه اصناف کشور مفتخر هستند پیشینه و هویت قوی دارند و نسل در نسل مسیری را طی کرده‌اند. مهمترین هویت اصناف مفهومی به نام روزی حلال است و اصناف امانت‌دار مردم هستند که این ارزشمند است.

وی افزود: اصناف مشهد در جوار امام رضا (ع) به مردم و زائران خدمت می‌کنند که این بسیار ارزشمند است. بهترین واحدهای صنفی ما در نقاط دیگر کشور تلاش می‌کنند نام و کسب‌وکار مشابه اصناف مشهد را راه‌اندازی کنند که این نشان می‌دهد واحدهای صنفی در مشهد خوب امانت‌داری کرده‌، خدمات ارائه داده‌اند ‌و الگو شده‌اند.

معاون صنایع عمومی وزارت صمت بیان کرد: با وجود همه مشکلات گذشته، براساس گزارش بانک مرکزی طی هفته گذشته روند تولید در حوزه صنعت رشد جهشی داشته است و گویای این است که در سال ۱۴۰۱ رشد بخش صنعت به ۹.۵ درصد رسیده است، در حالی که هدف‌گذاری ما ۸ درصد بوده است؛ این عدد ۵ برابر رشد متوسط ۸ سال گذشته بوده و نشان می‌دهد ما از دوران رکود خارج شدیم.

فهرست