صنعت گروگان قوانین فرتوت دولتی/ وزارت صمت دست تنهاست

  1. خانه
  2. اخبار
  3. اخبار ویژه
  4. صنعت گروگان قوانین فرتوت دولتی/ وزارت صمت دست تنهاست

رئیس اسبق خانه صمت جوانان ایران گفت: اگر بخواهیم به رشد ۸ درصدی در اقتصاد دست پیدا کنیم ابتدا باید مسائل بروکراتیک اداری خود را برطرف کنیم، مشاغل فعلی را حفظ کنیم، در کنار آنها مشاغل جدیدی راه‌اندازی شود و سرمایه‌گذاری خارجی جذب کنیم. البته در صورتی که روند فعلی ادامه داشته باشد در حوزه صنعت قطعاً دچار پیری و کندی کار می‌شویم.

تضاد و تعارض منافع دولت و بخش خصوصی، رانت و امضاهای طلایی و در نهایت نیاز به‌روزرسانی قوانین از جمله چالش‌هایی است که به عقیده کارشناسان دولت و بخش خصوصی باید بیشتر از قبل به آن بپردازند. کما اینکه یکی از چهره‌های معدن بر این باور است که تقویت پارلمان بخش خصوصی در حوزه صنعت می‌تواند گام موثری در این راستا باشد.

رضا امیدوار تجریشی، رئیس اسبق خانه صمت جوانان ایران در گفتگو با روابط عمومی خانه صنعت معدن و تجارت جوانان ایران ضمن ارزیابی قوانین موجود در حوزه صنعت و معدن گفت: در حوزه معادن یکسری قوانین وجود دارند که برخی از آنها را مجلس شورای اسلامی تصویب کرده و تعداد دیگر مربوط به آئین‌‍‌نامه‌های داخلی است که توسط دولت تصویب و ابلاغ می‌شود که همین مورد منجر به افزایش رانت، امضاهای طلایی و مواردی از این قبیل در این حوزه شده است. قوانین اگر در مجلس مصوب می‌شوند باید در معرض دید عموم قرار بگیرند.

فهرست