طرح جدید وزارت صمت برای افزایش سرمایه‌گذاری

  1. خانه
  2. اخبار
  3. طرح جدید وزارت صمت برای افزایش سرمایه‌گذاری

 

معاون طرح و برنامه وزارت صنعت، معدن و تجارت اعلام کرد: با هدف توسعه سرمایه‌گذاری در بخش صنعت و معدن طرحی جدید با عنوان «اقتصاد مقاومتی با شرکت‌های برتر» اجرا می‌شود.

به گزارش روابط عمومی خانه صنعت، معدن و تجارت جوانان ایران، سعید زرندی اظهار کرد: روند تشکیل سرمایه در کشور کاهشی است و نگرانی درباره آینده سرمایه‌گذاری در بخش تولید وجود دارد.

وی افزود: وزارت صنعت، معدن و تجارت در گام نخست، از سال گذشته تعیین صنایع پیشران، تشکیل شرکت‌های سهامی عام پروژه و بهره‌گیری از ظرفیت‌های بازار سرمایه را برای هدایت سرمایه‌ها به سوی تولید در دستور کار خود قرار داده است.

معاون طرح و برنامه وزارت صمت افزود: در گام دوم، توسعه سرمایه‌گذاری را با طرحی با عنوان «اقتصاد مقاومتی با شرکت‌های برتر» اجرا می‌کنیم که در واقع گامی برای ورود بزرگان به حوزه سرمایه‌گذاری است.

زرندی تاکید کرد: توسعه اقتصادی کشور با توجه به سیاست‌های اقتصاد مقاومتی، مستلزم افزایش سرمایه‌گذاری‌های مولد بر مبنای مزیت‌های رقابتی و تکمیل زنجیره ارزش است و با توجه به توان فنی، مالی و سوابق اجرایی مؤثر شرکت‌های بزرگ و موفق در عرصه تولید و صادرات، نقش‌آفرینی آنها در این موضوع حائز اهمیت ویژه است.

وی ادامه داد: شرکت‌های برتر با توجه به توان فنی، مالی و سوابق اجرایی در عرصه تولید و صادرات، ایجاد اشتغال و ارزش افزوده، رتبه‌بندی شده و 100 شرکت اصلی شناسایی شده‌اند.

معاون طرح و برنامه وزارت صمت گفت: این رتبه‌بندی از بین بنگاه‌های صنعتی و معدنی کشور انجام شد و در نهایت ۱۰۰ شرکت برتر برای اجرای پروژه‌های مهم شناسایی و انتخاب شدند که از این میان ۳۹ شرکت در بخش پتروشیمی و شیمیایی فعال هستند، ۲۱ شرکت در حوزه غیرفلزی، ۲۰ بنگاه در حوزه معدن و ۲۰ بنگاه نیز در بخش ماشین‌سازی فعالیت دارند.

وی با بیان اینکه برای هر یک از این شرکت‌ها پروژه‌های مشخصی تعریف کرده‌ایم، ادامه داد: برای هر یک از این شرکت‌ها تفاهمنامه‌ای جدا به امضا خواهد رسید و وزارت صنعت، معدن و تجارت، تعهداتی برای این اجرای سرمایه‌گذاری در قبال این شرکت‌ها خواهد داشت.

معاون طرح و برنامه وزارت صمت تصریح کرد: این تفاهمنامه برای ایجاد اعتماد بیشتر در سرمایه‌گذار، به امضای مسئولان ارشد وزارتخانه، مسئولان استانی، قوه قضاییه و مجلس شورای اسلامی خواهد رسید.

زرندی اعلام کرد: اولین تفاهمنامه این هفته بین 5 سرمایه‎گذار بخش صنعت و معدن به امضا خواهد رسید.

منبع: شاتا

فهرست