عامل تعطیلی 35 درصد واحدهای تولیدی از زبان وزیر صمت

  1. خانه
  2. اخبار
  3. اخبار ویژه
  4. عامل تعطیلی 35 درصد واحدهای تولیدی از زبان وزیر صمت

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: صاحبان و سرمایه‌گذاران بالای ۳۵ درصد واحدهای تولیدی راکد و نیمه تعطیل و کارخانه‌هایی که زیر ظرفیت خود کار می‌کنند، افرادی هستند که اهلیت ورود به این حوزه را نداشته‌اند.

به گزارش روابط عمومی خانه صنعت، معدن و تجارت جوانان ایران به نقل از ایرنا، رضا فاطمی امین افزود: این افراد کسانی بودند که بیشتر بر حسب یک اتفاق و موقعیت، تصمیم به این کار گرفتند و در ادامه راه، توان، اهلیت و تخصص لازم را نداشتند و با چالش مواجه شدند که این، منجر به تعطیلی و راکد شدن طرح تولیدی شد.

او یادآور شد: وزارت صمت بر اساس برنامه مدونی در حال تهیه و احصای مهم‌ترین موانع و مشکلات فراروی طرح‌ها در حوزه‌های مختلف صنعت، معدن، تجارت و صادرات است.

او به برخی پیش‌نیازهای مهم در حوزه صادرات کالا با محوریت وزارت صمت اشاره کرد و گفت: این وزارتخانه در سال های ۹۶ و ۹۸ تعهداتی در زمینه تعویض و تعمیر کامیون‌های برخی فعالان اقتصادی پذیرفت که بنا به دلایلی این کار انجام نشده است. دلیل بروز این مشکل، تعطیلی بخش تولید کامیون از سوی شرکت سایپا اعلام شده که با رایزنی‌، این مشکل رفع شده است.

آمایش سرزمین برای همه شهرستان‌ها

وزیر صنعت، معدن و تجارت اضافه کرد: دولت سیزدهم، تدوین و تهیه طرح آمایش سرزمین در همه شهرستان‌های کشور را از برنامه‌های راهبردی خود می‌داند. این طرح با کمک نخبگان و صاحب‌نظران در حوزه‌های مختلف، تدوین خواهد شد.

او گفت: بر اساس این طرح همه ظرفیت‌ها، استعدادها و قابلیت‌های هر شهرستان و استان در حوزه‌های مختلف احصا و همچنین موانع و مشکلات فراروی توسعه نیز مشخص خواهد شد. این مساله، کار تصمیم‌گیران و مسئولان اجرایی در همه حوزه‌ها را تا حدود زیادی تسهیل می‌کند.

فهرست