عضو هیات مدیره خانه صنعت، معدن و تجارت جوانان ایران: در شرایط کرونا شرکت های بیمه می توانند باعث افزایش اعتماد مردم به این شرکت ها و افزایش نفوذپذیری بیمه در جامعه را ایجاد کنند

  1. خانه
  2. اخبار
  3. اخبار خانه
  4. عضو هیات مدیره خانه صنعت، معدن و تجارت جوانان ایران: در شرایط کرونا شرکت های بیمه می توانند باعث افزایش اعتماد مردم به این شرکت ها و افزایش نفوذپذیری بیمه در جامعه را ایجاد کنند

به گزارش روابط عمومی خانه صنعت، معدن و تجارت جوانان ایران ، مهندس بابک فروتن مهر عضو هیات مدیره خانه صنعت، معدن و تجارت جوانان ایران گفت: براساس گزارش پلیس راهور در اثر توقف سفرها در دوران قرنطینه و نوروز ۹۹ تعداد جانباختگان رانندگی ۵۹ درصد نسبت به مدت مشابه در سال قبل و مجروحین نیز به میزان ۴۸درصد کاهش را تجربه کرده است .
وی اظهار کرد: کرونا و اجرای مقررات منع رفت و آمد موجب خلوت شدن خیابان‌ها شده است. همین امر موجب شده تا تصادفات و حوادث جاده‌ای هم افت محسوسی داشته باشد.
عضو هیات مدیره خانه صنعت، معدن و تجارت جوانان ایران گفت: کووید ۱۹، سبب گردیده تا تعداد تصادفات سیر نزولی داشته، و به تبع آن شرکت های بیمه در سراسر دنیا سود سرشاری در حوزه وسایل نقلیه کسب نمایند.
وی ادامه داد: شرکت‌های بیمه خودرو در بریتانیا در دوران کرونا با کاهش ۶۰ درصدی تصادفات حدود یک میلیارد دلار سود کرده‌اند.
فروتن مهر بیان کرد:شرکت بیمه آل‌استیت در آمریکا اعلام کرده است که میزان مسافت طی شده خودروهای زیر پوشش این شرکت ۴۰ درصد از مدت مشابه قبل از دوران کرونا کمتر شده است. این شرکت ها اعلام کرده که ۱۵ درصد حق بیمه مشتریانش را کاهش می‌دهد.بیمه گیکو از شرکت‌های زیرمجموعه امپراتوری وارن بافت، در مجموع به مشتریان خود ۲/۵ میلیارد دلار تخفیف می‌دهد. این در حالی است که دو شرکت بیمه دیگر در مجموع ۸۰۰ میلیون دلار به مشتریان خود پس می‌دهند.
وی در پایان گفت: بدون شک کاهش تصادفات لطف بزرگ کرونا به شرکتهای بیمه بوده است. حال این سوال ایجاد می شود که آیا کاهش تلفات رانندگی در ایران می تواند بارقه ای امیدوارکننده برای بیمه گزاران و مشتریان در جهت دریافت تخفیف و افزایش اعتماد مردم به این شرکت ها و افزایش نفوذپذیری بیمه در جامعه ایجاد کند.

فهرست