قائم مقام وزیر صنعت از مرز ماهیرود سربیشه بازدید کرد

  1. خانه
  2. اخبار
  3. اخبار ویژه
  4. قائم مقام وزیر صنعت از مرز ماهیرود سربیشه بازدید کرد

بیرجند – ایرنا – حسین مدرس خیابانی قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت در امور بازرگانی روز چهارشنبه از پایانه، گمرک و قطعه منفصله منطقه ویژه اقتصادی در مرز ماهیرود سربیشه بازدید کرد.

در این بازدید معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان جنوبی، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان و جمعی از مسوولان استانی حضور داشتند.

در حال حاضر بیش از ۳۰ درصد صادرات ایران به افغانستان از طرق مرز ماهیرود سربیشه انجام می‌شود.

خراسان جنوبی ۳۳۱ کیلومتر مرز مشترک به کشور افغانستان دارد و دارای چهار بازارچه مرزی به نام‌های گلورده (میل ۷۳) در شهرستان درمیان، دوکوهانه در شهرستان نهبندان، یزدان در شهرستان زیرکوه و ماهیرود در شهرستان سربیشه است.

سه بازارچه میل ۷۳، دوکوهانه و یزدان در سال‌های اخیر از جانب دولت افغانستان تعطیل اعلام شد و فقط مرز ماهیرود فعال است که سال گذشته و امسال در چند مرحله از جانب کشور افغانستان با ممنوعیت صادراتی برای چهار قلم کالای عمده از جمله مواد سوختی، سیمان، کاشی و سرامیک و آهن و میلگرد مواجه شد.

در حال حاضر صادرات از مرز ماهیرود به کشور افغانستان در حال انجام است.

تلاش برای فعال سازی بازارچه‌های غیرفعال از طریق ظرفیت‌های داخلی و رایزنی با مقامات افغان از دستور کارهای اصلی مدیریت استان در ماه‌های اخیر بوده است.

مدرس خیابانی در این سفر یک روزه، پس از دیدار با استاندار خراسان جنوبی به منظور بازدید از مرز ماهیرود به شهرستان سربیشه سفر کرد.

قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت در ادامه برنامه‌های خود از کارخانه خوراک دام و طیور سربیشه به عنوان یک واحد صادراتی برگزیده نیز استان بازدید کرد.

شرکت در نشست کارگروه توسعه صادرات با حضور استاندار و حضور در آیین تجلیل از صادرکنندگان نمونه استان از دیگر برنامه‌های پیش‌بینی شده در سفر یک روزه قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت در امور بازرگانی به خراسان جنوبی است.

فهرست