لزوم افزایش رایزنان بازرگانی/ تقویت دیپلماسی اقتصادی در دستور کار باشد

  1. خانه
  2. اخبار
  3. اخبار خانه
  4. لزوم افزایش رایزنان بازرگانی/ تقویت دیپلماسی اقتصادی در دستور کار باشد

دبیرکل هیات امنا خانه صمت جوانان ایران با اشاره به احتمال موفقیت‌آمیز بودن مذاکرات وین، بر ضرورت افزایش رایزن‌های بازرگانی ایران برای تقویت دیپلماسی اقتصادی تاکید کرد.

به گزارش روابط عمومی خانه صنعت، معدن و تجارت جوانان ایران، رضا امیدوار تجریشی در نشست وزیر صمت با مدیران خانه‌های صمت کشور، با بیان اینکه احتمال به نتیجه رسیدن مذاکرات برجام، زیاد است و امیدواریم خبر خوشی از وین برسد، گفت: با توجه به این موضوع، لازم است در زمینه تعداد رایزن‌های بازرگانی، بازنگری داشته باشیم و تعداد این افراد را افزایش دهیم چراکه بعد از برجام باید این ظرفیت وجود داشته باشد که با استفاده از دیپلماسی اقتصادی، از فضای تعاملی ایجاد شده استفاده بهینه کنیم و تقویت صادرات کالا و واردات صنایع را در دستور کار وزارتخانه قرار دهیم.

امیدوار تجریشی با تاکید بر لزوم کمک به صنایع برای رفع موانع از طریق قانون تامین اجتماعی افزود: صنعتگران و تولیدکنندگان، چالش‌های فراوانی با تامین اجتماعی دارند و رویه‌های موجود باید اصلاح اساسی شود. بخشنامه‌های سازمان امور مالیاتی، شفاف‌ و صریح‌ است اما تامین اجتماعی این‌گونه نیست و شرکت‌ها و واحدهای تولیدی، درگیر رفتارهای سلیقه‌ای مدیران تامین اجتماعی هستند.

دبیرکل هیات امنا خانه صمت جوانان با تاکید بر لزوم اصلاح آیین‌نامه معاملات دولتی و تغییر سقف آنها اضافه کرد: این آیین‌نامه‌ها در حال حاضر تبدیل به معضلی در روابط کاری بخش خصوصی و دولتی شده است.

امیدوار تجریشی اظهار کرد: متاسفانه ما برخی صنایع تولیدی‌ داریم که در نظام صنفی جای دارند و نقش شترمرغ را بازی می‌کنند، یعنی وقتی می‌خواهند تسهیلات بگیرند، به آنها گفته می‌شود شما تولیدی نیستید و وقتی قرار است از آنها مالیات گرفته شود، می‌گویند شما تولیدی هستید! در این زمینه باید یک نگاه کلی و یکسان وجود داشته و تفاوتی بین واحد تولیدی و صنفی نباشد.

وی یادآور شد: در صورت حذف ارز ترجیحی، باید در عوارض صادراتی و وارداتی کالاها بازنگری شود، در غیر این صورت با توجه به استفاده از ارز آزاد، شاهد رشد فزاینده قیمت‌ها خواهیم بود.

فهرست