لزوم برندسازی و افزایش قدرت تجارت کشور

  1. خانه
  2. اخبار
  3. اخبار ویژه
  4. لزوم برندسازی و افزایش قدرت تجارت کشور

رئیس سازمان انرژی اتمی کشور بر اهمیت برندسازی و نیز افزایش قدرت تجارت کشور تاکید کرده و این دو مساله را لازم و ملزوم یکدیگر دانست.

به گزارش روابط عمومی خانه صنعت، معدن و تجارت جوانان ایران، محمد اسلامی در پانزدهمین جشنواره تولیدکنندگان و مدیران جوان و سیزدهمین دوره معرفی چهره‌های ماندگار صنعت، معدن و تجارت که شامگاه 21 آذر در مرکز همایش‌های بین‎المللی صدا و سیما برگزار شد، اظهار کرد: خود را مقید می‌دانیم در راستای پیشبرد اقتصاد دانش‌بنیان، زیرساخت‌ها و ظرفیت‌ها را گسترش داده و در این زمینه، پشتیبانی‌کننده و تسهیلگر باشیم تا ظرفیت‌های انرژی هسته‌ای را در حوزه‌ها مختلف به کار گیریم و آثار آن در زندگی مردم و اقتصاد کشور پدیدار شود.

اسلامی ادامه داد: سازمان انرژی اتمی این‌گونه به افکار عمومی معرفی شده که فقط مشغول فعالیت‌های مرتبط با غنی‌سازی و تبعات و مشکلاتی است که غربی‌ها و برخی کشورهای منطقه به آن دامن می‌زنند، در حالی که دامنه فعالیت‌های ما بسیار گسترده‌تر است و در حوزه های پزشکی، صنعت، کشاورزی، محیط زیست، آب و خاک و صنعت، قابل استفاده، مشارکت و سرمایه‌گذاری است.

وی با بیان اینکه احداث نیروگاه ۱۰ هزار مگاواتی را در لایحه بودجه ۱۴۰۱ پیگیری کرده‌ایم، ادامه داد: امیدواریم با پشتیبانی مجلس، هدف‌گذاری نیروگاه 10 هزار مگاواتی بتواند زمینه گسترده‌ای برای فعالیت شرکت‌های دانش‌بنیان و صنایع فراهم کند.

رئیس سازمان انرژی اتمی یادآور شد: در نقشه جامع لجستیکی و حمل و نقل کشور و فعالیت‌های کشاورزی، بحث ایجاد ظرفیت برای به‌کارگیری پرتوها را از طریق پرتودهی در نهاده‌ها و محصولات کشاورزی و صنعتی برای توسعه ظرفیت‌های صادراتی، دنبال کرده‌ایم. با این رویکرد می‌توانیم توانمندسازی و تکمیل زنجیره ارزش در محصولات صنعتی و محصولات کشاورزی را شاهد باشیم.

اسلامی، راه شکوفایی اقتصاد کشور را توجه به برندسازی و نیز افزایش قدرت تجارت کشور دانست و افزود: این قدرت برند است که زمینه رقابت محصولات ایرانی در بازارهای بین‌المللی را فراهم می‌کند. از سوی دیگر باید قدرت تجارت را افزایش دهیم تا تولید، شکوفا شود. درواقع این دو مساله، لازم و ملزوم یکدیگرند و توجه به این دو نکته، اشتغال و تولید مستمر را در پی دارد.

فهرست