مجوز توسعه شهرک‌ها و نواحی صنعتی بدون محدودیت صادر می‌شود

  1. خانه
  2. اخبار
  3. اخبار ویژه
  4. مجوز توسعه شهرک‌ها و نواحی صنعتی بدون محدودیت صادر می‌شود

مدیرکل دفتر ارزیابی زیست محیطی سازمان حفاظت محیط زیست گفت: درخواست توسعه تمامی شهرک‌ها و نواحی صنعتی، بدون محدودیت عملیاتی شده و مجوز تغییر کاربری زون‌ها نیز با رعایت همجواری‌ها صادر می‌شود.

به گزارش روابط عمومی خانه صنعت، معدن و تجارت جوانان ایران به نقل از ایسنا، حمید جلالوندی در نشست هم اندیشی مدیران ستادی و استانی سازمان صنایع کوچک‌ و شهرک‌های صنعتی ایران گفت: از سال ۱۳۹۶ تاکنون با تفویض اختیار به ادارات کل حفاظت محیط زیست، با ۵۹ درخواست ارزیابی زیست محیطی برای شهرک‌ها و نواحی صنعتی زیر ۳۵۰ هکتار عرصه در استان‌ها و ۲۱ درخواست با مساحت بالای ۳۵۰ هکتار در کمیته کشوری ارزیابی سازمان حفاظت محیط زیست موافقت شده است.

وی از موافقت با ۸۰ درخواست ارزیابی زیست محیطی با موضوع شهرک‌ها و نواحی صنعتی در چهار سال گذشته خبر داد و گفت: سازمان حفاظت محیط زیست سعی کرده با اتخاذ تمهیدات لازم و ارتقا همکاری‌ها با شرکت شهرک‌های صنعتی استان‌ها و مدیریت HSE سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران، تمامی رده‌های ضوابط استقرار تا رده ۷ را بر اساس زون‌بندی شهرک‌ها و نواحی صنعتی صادر کند.

به گفته جلالوندی در پنج سال گذشته، ۱۶۷ هزار استعلام از سازمان حفاظت محیط زیست انجام شده که پاسخ ۹۴ درصد استعلام‌ها از این سازمان مثبت بوده و چند درصد باقی مانده نیز به دلیل عدم رعایت ضوابط زیست محیطی بوده و این مساله جزو چالش‌های پیش روی بخش صنعت است.

وی با بیان این‌که قوانین و ضوابط استقرار صنایع در سال‌های ۱۳۹۶ و ۱۳۹۷ بازنگری شده است، اظهار کرد: هم‌اکنون نیز این ضوابط با هدف بهبود فضای کسب و کار درحال بازنگری است.

جلالوندی به عدم ضرورت ارزیابی زیست محیطی برای شهرک‌ها و نواحی صنعتی زیر ۱۰۰ هکتار و شهرک‌های تخصصی نیروگاهی خورشیدی اشاره کرد و گفت: مساعی لازم برای تحقق موارد فوق از سوی سازمان حفاظت محیط زیست انجام خواهد شد.

فهرست