معاون وزیر صنعت: بازاریابی، حلقه گمشده اشتغالزایی است

  1. خانه
  2. اخبار
  3. اخبار ویژه
  4. معاون وزیر صنعت: بازاریابی، حلقه گمشده اشتغالزایی است

تهران- ایرنا- معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت ارتباط با بازار و بازاریابی را حلقه گمشده اشتغالزایی دانست که تولید را به بخش مصرف وصل می کند.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایرنا، «صادق نجفی» شامگاه شنبه در پانزدهمین جشنواره «تولید ملی؛ افتخار ملی» افزود: ایران از بازار بزرگی برخوردار است و می توانیم از ظرفیت کامل مردم برای توسعه صنایع استفاده کنیم.
وی که مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران است، ادامه داد: همه مشکلات کشور به سبب مسائل مالی نیست، بلکه برخی گره ها را تولیدکنندگان فاقد عشق به تولید و همچنین کاغذبازی های اداری ایجاد کرده است.
نجفی مدل مثلثی توسعه صنایع کوچک و متوسط را یادآوری و بیان کرد: تامین مالی صنایع کوچک و متوسط در راس این مثلث قرار دارد و در یک ضلع تامین سرمایه در گردش و در ضلع مقابل توسعه و ایجاد بازار است.
وی تاکید کرد باید بتوانیم بازار را برای پذیرش تولید داخلی مهیا کنیم.
«مشکلات وجود دارد اما نباید ناامید شد».
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت راه نجات اقتصادی کشور را در مدیریت جهادی برشمرد و اضافه کرد: معنای جهاد «تلاش تا پای جان» است و این تلاش لازمه توسعه امروز کشور به شمار می رود.
به گفته وی، 85 هزار واحد تولیدی در کشور وجود دارد که حدود 1700 مورد آن واحد بزرگ صنعتی است و بقیه واحدهای کوچک و متوسط.
نجفی یادآوری کرد: 41 هزار واحد تولیدی در شهرک های صنعتی کشور مستقر است که 65 درصد آنها به نوعی فعال است و تولید دارد.
به گفته این مسوول، امسال 16 هزار تقاضای جدید برای ساخت واحد تولیدی داشته ایم و 51 هزار واحد تولیدی در دست ساخت بوده که بر این اساس شرایط برای تولید مهیاست.
نجفی با بیان اینکه 90 درصد واحدهای تولیدی کشور واحدهای خرد و کوچک است، تصریح کرد: باید در شهرهای کوچک کمتر از 10 هزار نفر و مناطق روستایی به واحدهای که می‌توانند تولید داشته باشند، تسهیلات ارزان قیمت 10 درصدی و 6 درصدی اعطا کرد.
وی اعلام کرد در دهه فجر امسال 375 واحد تولیدی در بخش صنایع کوچک با بیش از 35 هزار میلیارد ریال سرمایه‌گذاری و بیش از 12 هزار و 500 نفر اشتغالزایی به بهره برداری رسید.

فهرست