معرفی کتاب دستور عمل valmin

  1. خانه
  2. اخبار
  3. اخبار خانه
  4. معرفی کتاب دستور عمل valmin

پیشگفتار مترجمین

ایجاد وحدت رویه در تصمیمگیری و اعمال ابزار کنترل مدیریتی برای جلوگیری از اعمال سلایق و اغراض شخصی در تدوین گزارشها، یکی از راههایی است که میتواند سرمایهگذاران تخصصی را برای اعمال سرمایهگذاری تشویق و ترغیب نماید. این مهم یکی از مناسبترین راههایی است که برای شفافسازی گزارشها و یکسان نمودن قالب طرحهای مالی و صنعتی میتواند کارساز و اثرگذار باشد.
خوشبختانه در سالهای اخیر نحوهی تدوین و ارائهی گزارشهای مالی با هدف سرمایهگذاری سر و سامان یافته، ولی نیاز به استاندارد نمودن آنها کما فی السابق احساس میشود.
الزام دولت و بخشهای متولی بخش سرمایهگذاری در ارائهی گزارشهای مناسب برای جذب سرمایههای داخلی و خارجی میتواند یکی از اساسیترین و منطقیترین راهها در این خصوص باشد، ولی با این وجود تغییر نگرش گروه سرمایهپذیر و معرفی روح شفافیت در بخش خصوصی و دولتی مهمترین راه برای نیل به این هدف است. معادن و صنایع معدنی بهعلت درگیر بودن با مسائلی نظیر تأمین زیرساختها، تخمین ذخیره، مدیریت مسائل اجتماعی و غیره، نیازمند پیشبینی و برنامهریزی پیچیدهتری نسبت به سایر نقاط هدف سرمایهگذاری است و باید نسبت به ارائهی برنامه درخصوص آن مداقهی بیشتری نمود. اولین استاندارد گزارشنویسی معادن و صنایع معدنی در سال 1989 تدوین و تنظیم گردید و پس از آن دستورالعملی به نام JORC تلاش نمود تا حد لزوم، الزامات گزارشنویسی را به مخاطبان آموزش دهد.
به موازات استاندارد مذکور سازمانهای دیگری از جمله VALMIN تلاش نمودند استانداردهای قبلی را مورد بررسی و تأکید قرار دهند که براساس آنها نمایهای قوی و مستدل برای گزارشها تدوین شود.
موسساتی نظیر جورک و والمین در کشورهای صاحب سبــک در بخش معدن گامهایی مثبت را در این خصوص برداشتهاند و گروه مترجمین سعی نموده با ترجمهی این استانداردها سبک صحیح گزارشنویسی را به مخاطبین معدنی در کشور ارائه نماید.
امید است این برگردان مورد قبول بخش معادن و صاحبان صنایع و تصمیمگیران برای عرصهی صنایع معدنی قرار گیرد.

گروه مترجمین

فهرست