ممنوعیت پلمب کارخانه‌ها و واحدهای تولیدی در دستور کار

  1. خانه
  2. اخبار
  3. اخبار ویژه
  4. ممنوعیت پلمب کارخانه‌ها و واحدهای تولیدی در دستور کار

رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی می‌گوید در راستای حمایت از تولیدکنندگان، طرحی در مجلس شورای اسلامی در دست بررسی است که بر اساس آن، پلمب واحدهای تولیدی، خدماتی، صنعتی و کارخانجات ممنوع می‌شود.

به گزارش روابط عمومی خانه صنعت، معدن و تجارت جوانان ایران به نقل از شاتا، عزیزالله اکبری تالارپشتی در نشست هم‌اندیشی روسای اتاق‌های بازرگانی و جمعی از صادرکنندگان و آیین بازگشایی مجازی پاویون ج.ا.ایران در اکسپو ۲۰۲۰ با بیان اینکه راه برون‌رفت از وضعیت کنونی اقتصادی، حضور حداکثری بخش خصوصی است، افزود: دولت باید نظارت کند و کار هدایت و سیاست‌گذاری را در حوزه تجارت خارجی انجام دهد.

وی با بیان اینکه در یک جنگ اقتصادی تمام عیار قرار داریم، تصریح کرد: باید آرایش خاص و متناسب با شرایط جنگ اقتصادی نیز ایجاد شود تا بتوانیم از این شرایط عبور کنیم.

حمایت مجلس از بخش خصوصی

رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی بر همراهی تمام قد نمایندگان مجلس در راستای حمایت از بخش خصوصی تاکید کرد.

اکبری تالارپشتی همچنین با بیان اینکه طرح‌های مختلفی را در مجلس برای حمایت از بخش خصوصی در دست اقدام داریم، گفت: ممنوعیت پلمب واحدهای تولیدی، خدماتی، صنعتی و کارخانجات تحت هر عنوان، یکی از این طرح‌هاست. همچنین در طرح دیگری مصوب می‌کنیم که اگر یک فعال اقتصادی، جرایم اقتصادی مرتکب شد، نوع مجازاتش به جای زندان، اقتصادی باشد، به عنوان مثال ایجاد شغل کند.

وی همچنین طرح دوفوریتی دیپلماسی اقتصادی را نیز از دیگر طرح‌هایی دانست که به زودی در دستور کار مجلس قرار می‌گیرد.

فهرست