موافقان و مخالفان واگذاری هپکو به ایمیدرو / دبیرکل خانه صنعت، معدن و تجارت جوانان ایران: حضور ایمیدرو در بورس در صورتی که هپکو نیز به آن ملحق شود کار درستی نیست

  1. خانه
  2. اخبار
  3. اخبار خانه
  4. موافقان و مخالفان واگذاری هپکو به ایمیدرو / دبیرکل خانه صنعت، معدن و تجارت جوانان ایران: حضور ایمیدرو در بورس در صورتی که هپکو نیز به آن ملحق شود کار درستی نیست

گسترش‌نیوز: در این روزها که بحث واگذاری‌ها و عرضه سهام شرکت‌های دولتی در بورس مطرح است. خبری منتشر شد از واگذاری هپکو به ایمیدرو که ریاست قوه قضاییه نیز مهر تاییدی بر آن زد و دستور داد برای اجرا به دولت منعکس و در صورت لزوم در شورای‌عالی هماهنگی اقتصادی سران سه قوه مطرح شود. در همین ارتباط گفت‌وگویی با علی آقازاده، استاندار استان مرکزی، احمد شریفی، دبیر انجمن سنگ ایران و شهرام شریعتی، دبیرکل خانه صنعت، معدن و تجارت جوانان ایران ترتیبت داده‌ایم که در ادامه خواهید خواند با ما همراه شوید:
حضور ایمیدرو در بورس ارزشمند است

در همین حال شهرام شریعتی، دبیرکل خانه صنعت، معدن و تجارت جوانان ایران نیز با اشاره به حضور ایمیدرو در بورس گفت: در شرایط حاضر اگر ایمیدرو به تنهایی در بورس حضور یابد اقدام ارزشمندی به شمار می‌رود. اما حضور ایمیدرو در بورس در صورتی که هپکو نیز به آن ملحق شود کار درستی نیست.
فروش سه درصد از سهام هپکو در بورس

علی آقازاده، استاندار استان مرکزی در ارتباط واگذاری هپکو به ایمیدرو گفت: مصوبه این واگذاری در ستاد اقتصاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی با حضور آقای جهانگیری، معاون اول رئیس‌جمهور گرفته شده و ما در پی اجرایی کردن آن هستیم.

وی در ارتباط با واگذاری فروش سه درصدی سهام شرکت هپکو گفت: این واگذاری در سازمان بورس به تایید رسیده است و امیدواریم با عرضه و فروش ۳ تا ۴ درصد از سهام هپکو در بورس و تامین نقدینگی امکان تولید در هپکو را فراهم کنیم. فروش سه درصد از سهام می‌تواند حداقل بیش از ۱۰۰ میلیارد تومان منبع مالی فراهم کند که اگر این میزان مستقیما وارد تولید شود مطمئا می‌تواند منجر به تولید شود. که با آن می‌توان قطعات مورد نیاز را تامین و خط تولید را راه‌اندازی کرد.

آقازاده در ارتباط با سهام هپکو گفت: ۶۰ درصد از سهام هپکو در اختیار سازمان خصوصی‌سازی است و قرار است در صورت پیدا شدن فرد مناسب برای آن این سهام واگذار شود.

استاندار استان مرکزی در ارتباط با واگذاری هپکو در قالب کنسرسیوم گفت: این موضوع مربوط به گذشته بوده و الان در دستور کار نیست و درحال‌حاضر واگذاری هپکو به ایمیدرو مطرح است.

وی ادامه داد با توجه به اینکه ایمیدرو توانمندی‌های خوبی دارد تصمیم گرفته شده که شرکت هپکو را راه‌اندازی کند.

هپکو از حالت دولتی خارج شود

احمد شریفی، دبیر انجمن سنگ ایران در واکنش به واگذاری هپکو به ایمیدرو گفت: با توجه به اینکه شرکت هپکو یک شرکت دولتی بوده است و تغییرات مدیریتی باعث شده که مشکلاتی برای این شرکت روی دهد لازم است این شرکت از حالت کاملا دولتی خارج شده و در اختیار مصرف‌کنندگان قرار گیرد.

وی با اشاره به مشکلات مالی هپکو گفت: با توجه به بالانس صفر بدهی‌های این شرکت و دارایی‌های آن سرمایه‌گذاران تمایلی برای خرید آن ندارند و بهتر است تا مصرف‌کنندگان محصولات هپکو با تشکیل کنسرسیومی، مدیریت اجرایی این شرکت را بر عهده بگیرند.

شریفی ادامه داد: باید بخش خصوصی مانند خانه معدن ایران و انجمن‌های دیگر که فعالیت‌های معدنی انجام می‌دهند و همچنین یک یا دو شرکت بزرگ راهسازی کنسرسیوم تشکیل داده و هپکو را در اختیار بگیرند و سفارشات خود را نیز از آن تامین کنند که با این اقدام مدیریت هپکو اصلاح می‌شود.

شریفی ادامه داد: موافق واگذاری هپکو به ایمیدرو به دلیل دولتی بودن نیستیم اما از ورود مصرف‌کنندگان در قالب کنسرسیوم حمایت می‌کنیم.

وی در پایان فروش سه درصد از سهام هپکو در بورس را بی‌معدنی دانست و گفت: شرکت‌های معدنی و بزرگ‌های بزرگ ساختمانی با تشکیل کنسرسیوم فقط باید ۳۰ درصد از سهام آن را در اختیار داشته باشند و مابقی سهام آن را به منظور تامین منابع در بورس عرضه کنند.

فهرست