هشدار حضور سرمایه‌گذارنماها در شهرک صنعتی عباس‌آباد

  1. خانه
  2. اخبار استان مازندران
  3. هشدار حضور سرمایه‌گذارنماها در شهرک صنعتی عباس‌آباد

به گزارش روابط عمومی خانه صنعت، معدن و تجارت جوانان ایران، فعالیت این شهرک از سال ۱۳۷۰ در زمینی به گستره حدود ۵۰ هکتار در بخش سلمانشهر شهرستان عباس آباد در قالب راه اندازی ۱۰۲ واحد تولیدی آغاز شد و در این بازه زمانی عده ای از سرمایه گذاران به بهانه راه اندازی واحدهای تولیدی و بهبود فضای کسب و کار در یک دهه گذشته اقدام به خریداری زمین کرده اند که متاسفانه بدون هیچگونه سرمایه گذاری و ایجاد واحدهای تولیدی مدنظر در صدد فروش این زمین ها به قیمت گزاف هستند.

برابر آخرین آمار، در زمان حاضر حدود ۷۷ واحد تولیدی در این شهرک صنعتی فعالیت دارند و ۳۳ مورد هم غیر فعال و راکد هستند که بنا به دلایلی از جمله کمبود نقدینگی، نداشتن سرمایه در گردش، هزینه تمام شده مواد اولیه، تورم و بی ثباتی نرخ ارز در سال های گذشته دچار چنین مشکلی شده اند.

جواد اصلانی فرماندار عباس آباد در این باره گفت : حدود ۷۷ واحد تولیدی در این شهرک فعالیت دارد و ۳۳ مورد هم بنا دلایلی از جمله کمبود نقدینگی، بدهی های بانکی، هزینه تمام شده تولید، نوسانات قیمت ارز و سایر مسائل زمینگیر و غیر فعال هستند و افزون بر چندین قطعه زمین خالی در این شهرک مربوط به سال های گذشته بوده که از سوی برخی از افراد خریداری و متاسفانه از یک دهه گذشته یا بیشتر هیچ اقدامی هم انجام نداده اند.

وی اظهار کرد : براساس گزارش ها، این تعداد واحد تولیدی غیر فعال، اغلبشان در مصادره بانک ها هستند و تمام تلاش آن است تا بتوانیم این واحدهای تولیدی را به چرخ تولید برگردانیم و البته پیش بینی می شود تا پایان امسال حدود ۱۰ مورد از این واحدها را به مدار تولید سوق دهیم.

فرماندار عباس آباد گفت : امروز یکی از مشکلات اساسی شهرستان محرومیت از داشتن زمین مناسب برای سرمایه گذاران است.

اصلانی افزود : عباس آباد در جلگه و هم در ساحل ظرفیت های بسیار خوبی برای سرمایه گذاری دارد اما متاسفانه در اداوار گذشته عده ای مافیا آمده اند و در بهترین نقاط اقتصادی به ویژه شهرک صنعتی زمین خریدار کردند و تمام سعی شان آن است این زمین ها را به بهای گزاف بفروشند و آنان بدانند مسوولان بدون مماشات و ملاحظه با آنان خورد خواهند کرد.

برابر آمار در شهرک صنعتی سلمانشهر عباس آباد دست کم ۲ هزار نفر فعالیت دارند. شهرستان عباس آباد با برخورداری از سه نقطه شهری و ۵۰ نقطه روستای در غرب مازندران قرار دارد.

فهرست