هشدار قطعی گاز به شهرک‌های صنعتی

  1. خانه
  2. اخبار
  3. اخبار ویژه
  4. هشدار قطعی گاز به شهرک‌های صنعتی

نائب رییس کمیسیون صنایع اتاق بازرگانی ایران اظهار کرد: نامه‌ای از طرف شرکت گاز به چند شهرک صنعتی از جمله شهرک صنعتی اشتهارد ارسال شده است، مبنی بر اینکه گاز آنها به دلیل افزایش مصرف خانگی قطع خواهد شد و باید از سوخت جایگزین یعنی مازوت استفاده کنند.

به گزارش روابط عمومی خانه صنعت، معدن و تجارت به نقل از ایلنا، عباس جبالبارزی درباره وضعیت قطعی گاز صنایع اظهار کرد: نامه‌ای از طرف شرکت گاز به چند شهرک صنعتی از جمله شهرک صنعتی اشتهارد آمده مبنی بر اینکه گاز آنها به دلیل افزایش مصرف خانگی قطع خواهد شد و باید از سوخت جایگزین یعنی مازوت استفاده کنند. بسیاری از کارخانجات امکان استفاده از سوخت جایگزین ندارند، سیستم آنها با گاز  کار می‌کند و نمی‌توانند مازوت بسوزانند.

وی افزود: این نامه مربوط به 2 بهمن بوده و تاریخی هم برای شروع قطعی اعلام نکرده‌اند و تنها گفته‌اند که تا اطلاع ثانوی این مشکل وجود دارد یعنی احتمالا از امروز یا فردا قطع شود.

وی ادامه داد: مدت زیادی است که گاز کارخانجات سیمان هم قطع شده و از مازوت استفاده می‌کنند. به نیروگاه‌ها هم گفته‌اند که این اتفاق برای آنها هم می‌افتد اما شهرک‌های صنعتی وضعیت بدتری خواهند داشت. طبیعتا به هر میزان که هوا سردتر شده و مصرف بخش خانگی بیشتر شود، قطعی گاز صنایع هم بیشتر می‌شود. ابتدا کارخانه‌های سیمان و نیروگاه‌ها بودند و الان شهرک‌های صنعتی هم در اولویت قطعی گاز قرار گرفته‌اند.

نایب رییس کمیسیون صنایع اتاق بازرگانی ایران بیان کرد: این همان سناریوی تکراری است که هرگاه مصرف برق یا گاز زیاد می‌شود صنایع در اولویت قطعی قرار می‌گیرند و هیچ جبران خسارتی هم نمی‌کنند. هر چه هم ما جلسه می‌گذاریم و صحبت می‌کنیم که این رویکرد برخلاف ماده 25 قانون بهبود فضای کسب و کار است توجهی نمی‌شود و کاری هم از ما بر نمی‌آید. نمایندگان مجلس و دولت همه می‌گویند به فکر تولید هستیم و نمی‌خواهیم تولید آسیب ببیند ولی در عمل اینگونه است.

جبالبارزی با انتقاد از عدم اعمال قانون بهبود فضای کسب و کار بیان کرد: اگر مجلس قانون بهبود فضا برای صاحبان صنایع و بخش خصوصی وضع کرده است، چرا اجرا نمی‌شود؟ این باید مشخص شود. دولت که می‌گوید باید تولید را برای توسعه و اشتغال‌آفرینی رونق دهیم، پاسخ دهد که چرا این کار را نمی‌کند؟ وزرای صمت، کار و اقتصاد توضیح دهند که چرا آنچه در عمل اتفاق می‌افتد؟ به صنایع پاسخ دهند که چه رویکردی داشته باشند.

فهرست