هنوز امنیت اقتصادی فراهم نشده است

  1. خانه
  2. اخبار
  3. اخبار ویژه
  4. هنوز امنیت اقتصادی فراهم نشده است

نائب رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران معتقد است به دلیل غیرقابل پیش‌بینی بودن اقتصاد ایران، هنوز دولت‌های مختلف نتوانسته‌اند امنیت اقتصادی ایجاد کنند.

به گزارش روابط عمومی خانه صنعت، معدن و تجارت جوانان ایران، حسین سلاح‌ورزی در پانزدهمین جشنواره تولیدکنندگان و مدیران جوان و سیزدهمین دوره معرفی چهره‌های ماندگار صنعت، معدن و تجارت که شامگاه ۲۱ آذر در مرکز همایش‌های بین‎المللی صدا و سیما برگزار شد، با اشاره به تقدیم لایحه بودجه ۱۴۰۱ از سوی دولت به مجلس شورای اسلامی گفت: بررسی اولیه بودجه، حاکی از وجود رگه‌های عقلانیت و منطق بیشتر و انطباق با سیاست‌های اقتصاد مقاومتی است.

وی با بیان اینکه در این لایحه، دولت قصد توجه به تولید با رعایت تورمی نبودن آن را دارد، ادامه داد: هماهنگی خوبی بین رؤسای قوای سه‌گانه شاهدیم که نشان از وجود عزم جدی برای حل چالش‌های تولید دارد، با این حال، مشکلاتی وجود دارد که نشان می‌دهد  برخی موضوعات مهم در این زمینه، همچنان مغفول مانده است.

سلاح‌ورزی با بیان اینکه ایجاد تولید واشتغال، بر عهده بخش خصوصی و جوانان است، نه دولت، ادامه داد: به دلیل غیر قابل برنامه‌ریزی بودن اقتصاد کشورمان، هنوز دولت‌های مختلف نتوانسته‌اند امنیت اقتصادی به معنای پیش‌بینی‌پذیر بودن شاخص‌های اقتصادی را فراهم کنند. همچنین هنوز نتوانسته‌ایم برنامه مشخصی در زمینه محترم شمردن مالکیت بخش خصوصی تدوین کنیم.

نائب رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران افزود: اگرچه قوه قضاییه در زمینه حمایت از تولید و رفع مشکلات بنگاه‌های تولیدی، اقدامات مناسبی انجام داده اما هنوز شاهد وجود یک برنامه جدی و زیرساختی در زمینه پشتیبانی از تولید و اشتغال نیستیم.

فهرست