وزیر صمت: واحدهای صنعتی توان شکستن تحریم را دارند

  1. خانه
  2. اخبار
  3. اخبار ویژه
  4. وزیر صمت: واحدهای صنعتی توان شکستن تحریم را دارند

به گزارش روابط عمومی خانه صنعت، معدن و تجارت جوانان ایران ، عباس علی آبادی شامگاه شنبه در نشست با فعالان اقتصادی همدان اظهار داشت: هر مساله و مشکلی را می توان با داشتن راهبردی مشخص حل کرد.

وی افزود: واحدهای تولیدی به جای رقابت با بازارهای داخلی باید به رقابت با بهترین تولید و عرضه کنندگان کالا در جهان بپردازند.

وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: واحدهای تولیدی بی توجه به تحریم ها باید با همفکری راه حل های مناسب برای رفع مشکلات پیش رو پیدا کنند چرا که “ما می توانیم” تفکر انقلاب اسلامی است و ملت ایران شایستگی، توان و لیاقت این کار را دارند.

علی آبادی گفت: هیچ بن بست و محدودیتی برای شکستن تحریم ها و رفع مشکلات پیش روی واحدهای اقتصادی وجود ندارد و ملت ایران توان حل همه مسایل را دارند.

وی با تاکید بر اینکه در استفاده از انرژی مردمی اسراف کار هستیم اظهارداشت: مصرف یک میلیارد متر مکعب گاز، یک میلیارد کیلو وات برق و ۱۰۰ میلیارد متر مکعب آب در سال نشان از اسراف کار بودن است.

وزیر صنعت، معدن و تجارت ادامه داد: کل ارز نیمایی، تالار اول و دوم ۷۰ میلیارد دلار است درحالیکه ۴۰۰ میلیارد دلار یارانه در کشور مصرف می شود.

علی آبادی، با عنوان اینکه با تمام ظرفیت علمی و پژوهشی اما در مصرف انرژی بدترین هستیم افزود: راه حل های منطقی و مردم پسند از جنبه فنی و اقتصادی برای رفع مشکلات موجود است.

وی اضافه کرد: در تولید و مصرف برق بهره وری درست نیست چرا که در تولید برق قانون تبدیل سیکل ساده به ترکیبی عملی نشده است در حالیکه استفاده یک واحد از سیکل ترکیبی موجب صرفه جویی ۳۰۰ میلیون لیتر گازوئیل می شود.

وزیر صنعت، معدن و تجارت بیان کرد: سهم آب پیش بینی شده برای صنعت باید افزایش یابد با این توضیح که سهم صنعت در جی دی پی ۳۰ درصد اما سهم آن در خاموشی ها ۶۰ درصد است.

علی آبادی ادامه داد: در حوزه برق باید دنبال ذخیره سازی انرژی در بخش خانگی رفت و هر خانه باید چهار کیلو وات ساعت برق ذخیره کند.

وزیر صنعت، معدن و تجارت ادامه داد: برای زندگی و سلامت مردم باید به سمت تحول نو رفت که در این راستا خودروهای برقی خودروی آینده نیست بلکه خودروی امروز است.

علی آبادی افزود: باید تصدی گری را کنار گذاشت و همه چیز را مردمی کرد چراکه بنگاه های دولتی و اقتصاد را نباید دولتی کرد بلکه باید به سمت مردمی شدن پیش رفت.

فهرست