وزیر صنعت: حفظ تولید مبتنی بر توسعه صادرات مهمترین ماموریت امروز ماست

  1. خانه
  2. اخبار
  3. اخبار ویژه
  4. وزیر صنعت: حفظ تولید مبتنی بر توسعه صادرات مهمترین ماموریت امروز ماست

اصفهان- ایرنا- وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: اکنون صادرات برای ما انتخاب نیست بلکه ضرورت است و پیشران تولید و رونق تولید این مهم بوده و از این رو اکنون رونق تولید هم مبتنی بر توسعه صادرات صورت می‌گیرد که مهمترین ماموریت امروز ماست.

رضا رحمانی روز پنج‌شنبه در آیین تجلیل از صادرکنندگان نمونه استان اصفهان در سالن همایش‌های اتاق بازرگانی اصفهان با اشاره به بازدید از واحدهای تعطیل و واحدهای نمونه اصفهان افزود: خوشبختانه واحدهای در حال فعالیت قطع وابستگی کردند و بیش از پیش به تولید فعال هستند.

وی با اشاره به اینکه رهبری فرمودند حفظ تولید و اشتغال جهاد است، تصریح کرد: در این راستا حفظ تولید موجود نوعی پیروزی است چه برسد به اینکه دانش و تکنولوژی در این راستا راه پیدا کند.

وزیر صنعت، معدن و تجارت به پیگیری مشکلات و مسائل تولیدکنندگان و صنعت‌گران اشاره و بیان کرد: در هشت ماه سال جاری کالاهای منتخب و عمده دو سوم افزایش داشته است.

به گفته وی صادرات کشور از نظر وزنی ۱۷ درصد افزایش داشته است.

رحمانی با اشاره اینکه برای صادرات اقدامات ویژه صورت گرفت، گفت: امروز یکی از مهم‌ترین ماموریت‌های ما این است که بعد از حفظ وضع موجود و تولید باید توسعه صادرات را مدنظر قرار دهیم زیرا نباید به تولید آسیبی وارد شود.

وی اضافه کرد: در راستای توسعه صادرات باید اقدامات ترویجی و زیربنایی صورت بگیرد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت اظهارداشت: امسال برای صندوق ضمانت صادرات ایران به منظور جلوگیری از آسیب‌های صادراتی در لایحه بودجه به پیشنهاد بنده و تصویب ۲۰۰ میلیون دلار کردیم.

رحمانی خاطرنشان کرد: اکنون ذیل توسعه صادرات کشورهای همسایه قرار گرفته است زیرا کشورهای همسایه برای ما فرصت است.

وی اضافه کرد: ۱۵ کشور همسایه داریم که در سال گذشته ۲۴ میلیارد دلار صادرات صورت گرفته و سهم وارداتی ما به کشورهای همسایه ۲ درصد است که تلاش می‌کنیم تا سال ۱۴۰۰ این سهم را به چهار درصد برسانیم.

وزیر صنعت، معدن و تجارت اضافه کرد: ظرفیت صادراتی ما به کشورهای همسایه با امکانات امروز ۱۰۰ میلیارد دلار است.

از ۵۹ صادرکننده نمونه استانی و ۲ صادر کننده ملی در آیین تجلیل از صادر کنندگان نمونه استان اصفهان با حضور رضا رحمانی وزیر صنعت، معدن و تجارت تجلیل شد.

همچنین در این آیین از اولین شتاب دهنده صادراتی کشور رونمایی شد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت روز پنجشنبه در سفر یک روزه به اصفهان از تعدادی شرکت‌های شهرک صنعتی جی و رازی شهرستان شهرضا بازدید کرد.

اصفهان با بیش از پنج میلیون نفر جمعیت، بیش از ۹ هزار واحد تولیدی کوچک و بزرگ با سرمایه ۲۲۱ هزار میلیارد ریال و اشتغال ۲۶۳ هزار نفر، حدود ۸۴۰ معدن در حال بهره برداری با سرمایه بیش از ۱۰ هزار میلیارد ریال و حدود ۱۸۰ هزار واحد صنفی، صنعتی‌ترین وگذاریو کشور بشمار می‌آید.

فهرست