وعده وزارت صمت برای فروش اقساطی خودرو

  1. خانه
  2. اخبار
  3. اخبار ویژه
  4. وعده وزارت صمت برای فروش اقساطی خودرو

وعده وزارت صمت برای فروش اقساطی خودرو

به گزارش روابط عمومی خانه صنعت، مدن و تجارت جوانان ایران، به نقل از جهان صنعت عبدالله توکلی‌لاهیجانی مدیرکل دفتر صنایع خودروی وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: دو عارضه مزمن در بازار خودروی کشور در سال‌های ۹۷ تا ۱۴۰۰ شکل گرفته بود که اولی کاهش تولید خودروسازان به کمتر از یک میلیون دستگاه و دومی تولید خودرو‌های ناقص بود، امسال همانند پارسال افزایش تولید خودروی کامل را خواهیم داشت و از سوی دیگر با کاهش قیمت‌ها در بازار خودرو مواجه هستیم.
وی افزود: به طور متوسط قیمت بازار خودرو‌های تولید داخل، از ابتدای سال، حدود ۲۸ درصد و قیمت خودرو‌های مونتاژی حدود ۴۸ درصد کاهش داشته است.
مدیرکل دفتر صنایع خودروی وزارت صنعت، معدن و تجارت ادامه داد: پایش وضعیت متقاضیان سامانه یکپارچه خودرو نیز نشان می‌دهد که با خارج شدن خودرو از کالای سرمایه‌ای در غالب خودرو‌ها با ریزش تقاضا مواجه بوده‌ایم، به گونه‌ای که در برخی از خودروسازان کمتر از ۱۰ درصد متقاضیان سامانه اقدام به تکمیل وجه کردند و در بیش از ۸۰ درصد انواع خودرو‌ها میزان تحقق متقاضیان سامانه کمتر از ۵۰ درصد بوده است بنابراین از این پس شاهد شکل‌گیری عرضه بر مبنای فروش اقساطی خودرو‌ها نیز خواهیم بود.
توکلی گفت: نکته مهمی که باید به آن توجه کنیم این است که وزارت صنعت، معدن و تجارت با گذر و غلبه بر مسائل کوتاه‌مدت و روزمره صنعت خودرو بر اجرای طرح‌های تحولی و زیربنایی متمرکز شده است. به خصوص با تاکیدات وزیر صمت استفاده از پنجره فرصت فناوری‌های نوین در صنعت خودرو مانند برقی‌سازی و اتصال‌پذیری می‌تواند زمینه‌ساز تحولی در صنعت خودروی کشور باشد.
وی اظهار کرد: تغییر قواعد صنعت خودروی کشور با آسیب‌شناسی این صنعت در سالیان گذشته و از طریق تدوین آیین‌نامه‌های مرتبط با قانون ساماندهی صنعت خودرو آغاز شده است که هم‌اکنون در کمیسیون‌های تخصصی دولت در حال جمع‌بندی است، بنابراین مجموعه اقدامات انجام شده در صنعت خودرو در دولت سیزدهم و طرح‌های پیش‌رو، نشان از چشم‌انداز روشنی برای این صنعت مهم و تاثیرگذار خواهد بود، به طوری که با غلبه بر بحران‌ها و مسائل کوتاه‌مدت، اجرای طرح‌های تحولی می‌تواند توسعه پایدار این صنعت را در پی داشته باشد.

فهرست