پذیرش چک یا سفته به عنوان وثیقه در تقسیط بدهی معوق تأمین اجتماعی

  1. خانه
  2. اخبار
  3. اخبار ویژه
  4. پذیرش چک یا سفته به عنوان وثیقه در تقسیط بدهی معوق تأمین اجتماعی

هشتادمین جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید با دعوت از نمایندگان سازمان تامین اجتماعی و با حضور معاون امور صنایع وزیر صنعت معدن و تجارت برگزار و در خصوص آیین نامه سازمان در خصوص تصویب نامه هیات وزیران با موضوع بخشودگی جرائم بیمه کارفرمایان کارگاههای تولیدی بحث و تبادل نظر شد .

میثم زالی دبیر ستاد تسهیل و رفع موانع تولید کشور در حاشیه این جلسه به خبرنگار شاتا گفت : با توجه به تاکیدات و دستورات مکرر وزیر صنعت، معدن و تجارت مبنی بر ضرورت حمایت موثر از بنگاه های تولیدی به منظور تحقق منویات مقام معظم رهبری و اهداف دولت و پس از بحث و تبادل نظر صورت گرفته مقرر شد در اجرای ماده ۵ آیین نامه اجرایی بخشودگی جرایم ، کارفرمایانی که تمایل به بهره مندی از حمایت دولت در این خصوص دارند می‌توانند از چک یا سفته به عنوان تضمین در هنگام تقسیط بدهی استفاده نمایند .

زالی ضمن قدردانی از سازمان تامین اجتماعی در پذیرش پیشنهاد ستاد در این خصوص افزود : بنگاههای تولیدی متقاضی می‌توانند با ارائه درخواست به کارگروههای تسهیل و رفع موانع تولید در سراسر کشور و در صورت تایید کارگروهها ، از این حمایت ویژه دولت در سال رونق تولید بهره مند شوند .

دبیر ستاد تسهیل و رفع موانع تولید کشور همچنین گفت : در اجرای ماده ۲ این آیین نامه و مطابق با فراز ابتدایی تصویب نامه وزیران ، اخذ تایید از ستاد و کارگروه های تسهیل و رفع موانع تولید برای بخشودگی جرایم کفایت کرده و نیازی به ارائه سایر مدارک ابرازی نمیباشد .
زالی مهلت استفاده از این حمایت دولت را تا ۱۳ شهریور ماه سال جاری اعلام کرد و اظهار امیدواری کرد : با همدلی روزافزون دولت و بخش خصوصی و با حمایت موثر سیستم بانکی و سایر دستگاههای اجرایی و علیرغم تحریم‌های ناجوانمردانه امریکا، شاهد ارتقا روزافزون تولید و اشتغال در سال رونق تولید باشیم .
وی در پایان از تاکید مجدد اعضای ستاد در خصوص لزوم حل و فصل مشکلات تمانی بنگاه های تولیدی در استان‌ها خبر داد و گفت : ضرورت دارد درتمامی استان‌ها ، جلسات کارگروهها به ریاست استانداران به صورت هفتگی برگزار شده و با بهره مندی حداکثری از ظرفیتهای قانونی به خصوص اختیارات ویژه استانداران به عنوان نمایندگان رییس جمهور با رفع موانع موجود، شرایط تولید و کارآفرینی تسهیل شود.

فهرست