پیگیری مشکلات شهرک صنعتی شمس‌آباد با حضور دادستان تهران

  1. خانه
  2. اخبار
  3. اخبار ویژه
  4. پیگیری مشکلات شهرک صنعتی شمس‌آباد با حضور دادستان تهران

با حضور دادستان تهران، مشکلات واحدهای تولیدی و صنعتی شهرک صنعتی شمس‌آباد در سه محور صدور اسناد مالکیت واحدهای صنعتی، تامین آب مورد نیاز واحدهای صنعتی و اختلاف با هیات‌های داوری، مورد بررسی و رسیدگی قرار گرفت.

به گزارش روابط عمومی خانه صنعت، معدن و تجارت جوانان ایران به نقل از روابط عمومی دادسرای عمومی و انقلاب تهران، پس از بازدید 2 هفته گذشته دادستان عمومی و انقلاب تهران از واحدهای تولیدی شهرک صنعتی شمس‌آباد، مشکلات و درخواست‌های حقوقی و قضایی تولیدکنندگان و صنعتگران این مجموعه با تشکیل کارگروه ستاد استانی اقتصاد مقاومتی دادگستری استان تهران به ریاست دادستان عمومی و انقلاب تهران و دعوت دادستانی تهران از نمایندگان شرکت خدماتی شهرک صنعتی شمس‌آباد و مدیران دستگاه‌های دولتی خدمات‌رسان و سازمان‌های مرتبط مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

در نشستی که چهارشنبه به میزبانی دادستانی تهران برگزار شد، علی القاصی، دادستان تهران و دبیر ستاد اقتصاد مقاومتی، سید علی صدری، عضو هیات مدیره خانه صنعت، معدن و تجارت استان تهران، محمدرضا نجفی‌منش، عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی، نماینده شرکت خدماتی شهرک صنعتی شمس‌آباد و نمایندگانی از دستگاه‌های دیگر حضور داشتند.

لزوم تامین زیرساخت‌ها در شهرک‌های صنعتی

علی القاصی، دادستان تهران و دبیر ستاد اقتصاد مقاومتی دادگستری استان تهران در این نشست با اشاره به بازدید هفته گذشته خود از شهرک صنعتی شمس‌آباد گفت: در بازدید از این مجموعه، متوجه شدیم این همه سرمایه و کانون کار و فعالیت و تولید، مهیا و ظرفیت‌های بسیار بالایی به‌طور بالقوه و بالفعل فراهم است و تولیدکنندگان و صنعتگران هم با وجود مشکلات ارزی و بانکی و سایر مشکلات، روحیه و انگیزه بسیار بالایی برای کار و فعالیت دارند.

القاصی تصریح کرد: بسیاری از این مشکلات قابل پیگیری است و به ویژه در بحث آب و برق، دستگاه‌های خدمت‌رسان وظیفه دارند زیرساخت‌ها را برای فعالان تولید و صنعت فراهم کنند.

دادستان تهران افزود: در برخی موارد هم پرونده‎هایی در سیستم قضایی تشکیل شده که قابل پیگیری است و مقرر شد بعد از بازدید، مشکلات واحدهای تولیدی را در کارگروه زیرمجموعه ستاد اقتصاد مقاومتی مطرح کنیم.

القاصی بر حمایت حقوقی و قضایی از تسهیلات بانکی دریافت شده توسط تولیدکنندگان و صنعتگران تأکید کرد و افزود: در حوزه بانک، فعالیت‌های بانکی و تسهیلاتی که از مجاری بانک‌ها در اختیار افراد قرار می‌گیرد، اگر این فرایند در یک مجموعه نظام‌مند باشد، از بسیاری مفاسد و مشکلات پیشگیری می‌شود.

تشکیل کارگروهی برای پیگیری مشکلات شهرک‌های صنعتی

سید علی صدری، عضو هیات مدیره خانه صنعت، معدن و تجارت استان تهران نیز در این نشست پیشنهاد داد کارگروهی در استان تهران (ویژه کل شهرک‌های صنعتی استان) با حضور نمایندگانی از دادستانی، اداره ثبت شرکت‌ها، اتاق بازرگانی و شرکت خدماتی شهرک صنعتی شمس‌آباد، شکل گرفته و جهت پیگیری مشکلات و احصای واحدهایی که هنوز سند مالکیت نگرفته‌اند، ظرف 2 ماه آینده اقدام کند.

همچنین پیشنهاد شد در راستای حل مشکلات آب شهرک صنعتی شمس‌آباد، کارگروهی تخصصی تشکیل شده و پیگیری‌های لازم را انجام دهد.

فهرست