چرا نیشکر هفت‌تپه به دولت برگشت؟

  1. خانه
  2. اخبار
  3. اخبار ویژه
  4. چرا نیشکر هفت‌تپه به دولت برگشت؟

رئیس دیوان محاسبات کشور با اشاره به بازگشت شرکت کشت و صنعت هفت تپه به بیت‌المال از بررسی ۹ پرونده واگذاری دیگر در این دیوان خبر داد.

به گزارش روابط عمومی خانه صنعت، معدن و تجارت جوانان ایران به نقل از تسنیم، مهرداد بذرپاش گفت: پرونده شرکت کشت و صنعت نیشکر هفت تپه یکی از مهم‌ترین پرونده‌های واگذاری در سال گذشته بود که رسیدگی به این پرونده در الویت کار دیوان قرار گرفت.

وی ادامه داد: بعد از بررسی‌ها مشخص شد واگذاری‌ها طبق قانون و به درستی انجام نشده است و گزارش مربوطه به هیئت واگذاری سازمان خصوصی‌سازی ارجاع شد.

بذرپاش افزود: در روند کار، هیئت داوری سازمان خصوصی‌سازی با گزارش ارسالی مخالفت کرد و پرونده بر اساس قانون به قوه قضاییه ارجاع شد و در شعبه 21 مورد بررسی قرار گرفت که خوشبختانه حکم واگذاری این شرکت به دولت صادر شد.

وی خاطر نشان کرد: کلیه نهادهای نظارتی همچون سازمان بازرسی کل کشور با دیوان نسبت به بازگشت این شرکت به بیت‌المال اتفاق نظر داشتند.

رئیس دیوان محاسبات کشور یکی از مهم ترین دلایل مشکلات این شرکت را پس از واگذاری به بخش خصوصی، علاوه بر پایین بودن قیمت در زمان واگذاری، اشکال در اهلیت خریدار دانست و افزود: از اقدامات بخش خصوصی پس از خرید شرکت‌ها، افزایش سرمایه، عدم فروش دارایی‌ها، حفظ تولید معقول و عدم تعدیل نیرو است که متاسفانه شرکت فوق این الزامات را رعایت نکرده بود و از شرایط اهلیت ساقط شد.

وی از بررسی 9 پرونده دیگر واگذاری در این دیوان خبر داد و خاطر نشان کرد: رسیدگی به این پرونده‌ها در دستور کار جدی قرار گرفته است.

فهرست