چوب حراج تدبیر و امید به اموال دولتی/ این تصمیم اقتصادی نیست

  1. خانه
  2. اخبار
  3. اخبار خانه
  4. چوب حراج تدبیر و امید به اموال دولتی/ این تصمیم اقتصادی نیست

برنامه “گفت و گوی اقتصادی” با موضوع مولدسازی دارایی های دولت و تأثیر آن بر روند اقتصاد مقاومتی با حضور دکتر شهرام شریعتی دبیرکل خانه صنعت، معدن و تجارت جوانان ایران و استاد دانشگاه از شبکه رادیویی گفت و گو پخش شد.

شریعتی در آغاز اظهار کرد: اگر ما بعد از چهل سال به یاد مولدسازی دارایی ها و پتانسیل تولید افتاده ایم که باید فاتحه این اقتصاد را خواند.

وی با اشاره به انواع دارایی ها و چگونگی مولدسازی آن ها گفت: دارایی ها شامل دارایی های مالی، صنایع، سازه ای، طبیعی و معنوی اند.

وی ادامه داد: دارایی های مالی و صنایع و سازه ای که به انحاء مختلفی رها شده اند، دارایی های معنوی هم شامل توان فرهنگی، گردشگری و جذب توریست می توانند درآمدزا باشند و مولد سازی دارایی های طبیعی نیز نیازمند برنامه ریزی های میان مدت و بلند مدت است.

شریعتی با بیان اینکه دولت به خاطر کسری بودجه در سنوات گذشته و سال آینده عملاً اموالش را به حراج گذاشته گفت: نمی توان فروش اموال را به عنوان یک اقدام اقتصادی و مولدساز دانست.

دبیرکل خانه صنعت، معدن و تجارت جوانان ایران با تصریح بر عدم واگذاری ها به بخش خصوصی واقعی، بیان داشت: واگذاری دارایی های مولد دولت کاری خطرناک و نیازمند توان مدیریتی بسیار بالایی است که متاسفانه ما برای اقتصاد کشورمان مدیر نداریم و خودخواهانه و با غرور با آن برخورد می کنیم.

وی اضافه کرد: ما انواع دارایی ها با پتانسیل های مولدسازی را در اختیار داریم اما فاقد توان مدیریتی هستیم و به همین خاطر است که با کسری بودجه و دیگر مشکلات اقتصادی مواجهیم.

شریعتی با انتقاد از بی توجهی دولت به بخش خصوصی اظهار داشت: دولت فقط در مواقع مشکلات مالی و توان مدیریتی به فکر بخش خصوصی میفتد و متاسفانه بخش خصوصی هم الان توان مورد نظر را ندارد گرچه در این مورد از دولت در سطح بالاتری است.

دبیرکل خانه صنعت معدن تجارت جوانان ایران ادامه داد: اگر به بخش خصوصی واقعی اعتماد شود خیلی سریعتر از دولت به نتیجه مطلوب خواهیم رسید.

فهرست