چینی‌ها، مشتریان وفادار کالای ایرانی!

  1. خانه
  2. اخبار
  3. اخبار ویژه
  4. چینی‌ها، مشتریان وفادار کالای ایرانی!

به گزارش روابط عمومی خانه صنعت، معدن و تجارت جوانان ایران در سال‌های گذشته و علی رغم تحریم‌های آمریکا، ایران نه تنها توانسته سطح تجارت خود را حفظ کند که حتی درماه‌های گذشته روند صعودی در این حوزه نیز ادامه داشته است.

بر اساس آمارهای رسمی منتشر شده، مجموع مبادلات بازرگانی ایران در بهار امسال به بیش از ۲۶ میلیارد دلار رسید که چین مانند سال‌های گذشته در صدر جدول شرکای تجاری ایران قرار دارد و مجموع مبادلات بازرگانی خود را با ایران را به رقمی بیش از ۷.۵ میلیارد دلار رسانده است.

همچنین بررسی آمارهای رسمی منتشر شده نشان می‌دهد که رشد قابل توجهی در تجارت بین ایران و ترکیه در سال گذشته اتفاق افتاده است.

شاخص کل بورس : دیروزبا ۱۳ هزار و ۴۸۰ واحد افزایش تا رقم دو میلیون و ۱۵۷ هزار واحد صعود کرد. شاخص کل با معیار هم‌ وزن نیز با افزایشی ۸۰۱۲ واحدی در رقم ۷۵۴ هزار و ۹۷۵ واحد ایستاد. در این بازار ۴۹۲ هزار معامله به ارزش ۵۶ هزار و ۳۳۴ میلیارد ریال انجام شد.

پس از شکست بالاتر از سطح مقاومت بحرانی ۳۰ هزار دلار، در حال حاضر قیمت بیت‌کوین، موقعیت خود را بالاتر از این سطح حفظ کرده با این حال، نشانه‌های نگران‌کننده‌ای وجود دارد که حاکی از تغییر بالقوه یا تغییر جهت در آینده نزدیک است.

اتاق بازرگانی تهران در جدیدترین گزارش خود به بررسی وضعیت تورم کالاهای اساسی و مواد غذایی در نقاط مختلف دنیا پرداخته است.

 

 

فهرست