گواهی تایید صلاحیت‌های ایران در ۷۳ کشور جهان معتبر است

  1. خانه
  2. اخبار
  3. اخبار ویژه
  4. گواهی تایید صلاحیت‌های ایران در ۷۳ کشور جهان معتبر است

اراک – ایرنا – رییس مرکز ملی تایید صلاحیت ایران گفت: گواهینامه‌های تایید صلاحیت‌ این مرکز به دلیل عضویت در مجمع بین‌المللی تایید صلاحیت‌، در ۷۳ کشور جهان دارای اعتبار است.

«علی رضا خاکی فیروز» روز شنبه در جمع خبرنگاران در اراک افزود: مرکز ملی تایید صلاحیت ایران امسال نیز در زمینه تایید صلاحیت سیستم مدیریت انرژی، زیست محیطی و مدیریت کیفیت ارزیابی به عضویت اتحادیه آسیا و اقیانوسیه در آمده و بر این اساس گواهی‌های این مرکز در بیش از ۳۸ کشور دنیا دارای اعتبار بین المللی شده است.

وی ادامه داد: گواهینامه های تایید صلاحیت مرکز ملی تایید صلاحیت ایران در مجمع بین المللی تایید صلاحیت‌ها به دلیل تحریم های آمریکا با مشکلاتی مواجه شده که رفع این مشکلات در دستور کار این مرکز قرار دارد.

رییس مرکز ملی تایید صلاحیت ایران گفت: اطمینان بخشی به مصرف کنندگان برای تطبیق کالاها و خدمات با الزامات استاندارد از جمله اهداف و برنامه‌های این مرکز است.

خاکی فیروز افزود: مرکز ملی تایید صلاحیت ایران نیز همانند نهادهای تایید صلاحیت سایر کشورها دارای سه بخش تایید صلاحیت آزمایشگاه‌های آزمون و کالیبراسیون، تایید صلاحیت شرکت‌های بازرسی فنی و تایید صلاحیت نهادهای گواهی کننده است.

وی اظهار داشت: آزمایشگاه‌های کالیبراسیون در زمینه‌ تطابق استانداردهای تولید محصولات غذایی، فرآورده‌های نفتی، شیمیایی، پلیمر و سایر فرآورده‌های فعالیت دارد.

رئیس مرکز ملی تایید صلاحیت ایران ادامه داد: شرکت های بازرسی فنی نیز در زمینه تایید صلاحیت جایگاه‌های عرضه سوخت سی ان جی، شهربازی‌ها و زمین های بازی فعالیت می‌کنند و نهادهای گواهی کننده نیز در زمینه سیستم‌های مدیریت کیفیت، مدیریت زیست محیطی، انرژی و کیفیت و ایمنی غذا فعالیت دارند.

خاکی فیروز خاطرنشان کرد: اکنون ۷۵۰ آزمایشگاه آزمون و کالیبراسیون در کشور فعالیت دارد که نتایج آزمایش‌های آنها در سایر کشورها دارای اعتبار است.

رئیس مرکز ملی تایید صلاحیت ایران، تعداد آزمایشگاه‌های تایید صلاحیت شده توسط سازمان استاندارد را ۲ هزار و ۳۰۰ آزمایشگاه عنوان کرد و گفت: تایید صلاحیت ۱۵۰ آزمایشگاه جدید امسال صادر شده است.

وی ادامه داد: حدود ۳۰۰ شرکت بازرسی فنی توسط مرکز ملی تایید صلاحیت ایران تایید صلاحیت شده و ۱۶ نهاد گواهی کننده نیز در سطح کشور فعالیت دارد.

خاکی فیروز افزود: ۳۵ شرکت بازرسی جدید نیز امسال توسط مرکز ملی تایید صلاحیت ایران تایید صلاحیت شده و سه نهاد گواهی کننده سیستم های کیفیت نیز امسال به تعداد این نهادها افزوده شده‌است.

رئیس مرکز ملی تایید صلاحیت ایران گفت: این مرکز با پنج کشور جهان از جمله ایتالیا، ترکیه، روسیه، بلاروس و بلغارستان تفاهمنامه داشته و انعقاد تفاهمنامه با کشور سوییس در دستور کار این مرکز است.

مدیرکل استاندارد و تحقیقات صنعتی استان مرکزی نیز در این نشست گفت: ۷۵۶ اظهارنامه صادراتی تا پایان آذرماه امسال برای فرآورده‌های مشمول استاندارد اجباری توسط این اداره کل صادر شده‌است.

«مهناز جعفریان» افزود: ۱۲۶ درصد از تعهدات اداره کل استاندارد استان مرکزی در زمینه صدور گواهینامه‌های صادراتی تاکنون محقق شده است.

وی ادامه داد: مجوز صادراتی ۱۰ هزار فرآورده نفتی صادراتی نیز با همکاری اداره کل گمرکات، ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز صادر شده است.

مدیرکل استاندارد و تحقیقات صنعتی استان مرکزی گفت: ۶۵ آزمایشگاه تایید صلاحیت شده در استان مرکزی وجود دارد که ۴۵ درصد این آزمایشگاه‌ها در شهرستان ساوه و بقیه در سایر شهرستان‌ها قرار دارند.

۶۶۴ واحد تولیدی مشمول مقررات استاندارد اجباری در استان مرکزی فعالیت دارند.

فهرست