۱۱ واحد معدنی غیرفعال سیستان و بلوچستان به چرخه تولید بازگشتند

  1. خانه
  2. اخبار
  3. اخبار ویژه
  4. ۱۱ واحد معدنی غیرفعال سیستان و بلوچستان به چرخه تولید بازگشتند

زاهدان- ایرنا- معاون امور معادن و صنایع معدنی سازمان صنعت، معدن و تجارت سیستان و بلوچستان گفت: ۱۱ واحد معدنی کوچک مقیاس غیرفعال این استان با سرمایه‌گذاری ۲۷۰ میلیارد ریال در نیمه دوم سال ۹۷ و سه ماهه نخست سال ۹۸ به چرخه تولید بازگشتند.

محمود رضا رحمتیان روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: راه اندازی این واحدهای معدنی باعث اشتغال ۱۳۰ نفر در سیستان و بلوچستان شده است.

وی ادامه داد: هدف از اجرای این طرح فعال کردن و بازگرداندن معادن کوچک مقیاس توسط بخش خصوصی، افزایش سطح اشتغال پایدار، افزایش میزان استخراج و تولیدات مواد معدنی مورد نیاز صنایع معدنی،تامین مواد اولیه کارخانجات و استفاده بهینه از ظرفیت‌های موجود این منطقه است.

معاون امور معادن و صنایع معدنی سازمان صنعت، معدن و تجارت سیستان و بلوچستان بیان کرد: یکی از پروژه‌های مهم اقتصاد مقاومتی اولویت دار سال ۹۸ وزارت صمت اجرای پروژه احیاء، فعال سازی و توسعه معادن کوچک مقیاس است.

وی تصریح کرد: امید است تا پایان سالجاری سایر واحدهای معدنی غیرفعال دارای پتانسیل و واجد شرایط سیستان و بلوچستان به چرخه تولید بازگشته و در ایجاد اشتغال پایدار، رونق تولید و امنیت پایدار در سطح این استان تاثیرگذار باشند.

رحمتیان در خصوص اقدامات انجام شده بخش معدن سیستان و بلوچستان در سه ماهه اول سال ۹۸ گفت: به منظور پشتیبانی از تولید مواد معدنی دارای ارزش افزوده بالا و در راستای جذب سرمایه گذاری و حفظ و ایجاد اشتغال پایدار تعداد ۸۳ فقره درخواست صدور پروانه اکتشاف، ۱۴ فقره پروانه اکتشاف، یک فقره گواهی کشف و سه فقره پروانه بهره برداری با میزان سرمایه گذاری ۱۰۶ میلیون ۳۵۶ ریال صادر شده که این امر موجب اشتغال ۸۶ نفر در سطح این استان شده است.

به گزارش ایرنا قرار گرفتن سیستان و بلوچستان در کمربند فلزایی و معدنی جهان که از یوگسلاوی تا پاکستان ادامه دارد و در این راستا وجود معادن به نسبت غنی گشوده و ناگشوده فلزی و سهم بالای استان در برخورداری از این معادن با ذخایرمعدنی نظیر کرومیت، مس، منگنز، سرب و روی ، قلع، تنگستن، آنتی موان، طلا و کانسارهای غیرفلزی نظیر تالک، منیزیت، گل سفید، سیلیس، فلدسپات، کائولن و سنگهای ساختمانی بویژه گرانیت و همچنین پتانسیلهای معدنی حوزه تفتان و امکان استقرار کارخانجات چینی و کاشی و سرامیک در محدوده تفتان بخشی از قابلیت ها و توانمندی های این استان است.

فهرست