صدری پاسخ داد؛ راهکارهای موفقیت وزارت بازرگانی چیست؟

  1. خانه
  2. اخبار
  3. صدری پاسخ داد؛ راهکارهای موفقیت وزارت بازرگانی چیست؟

عضو اتاق بازرگانی تهران استفاده از ظرفیت تشکلها، ایجاد بازار رقابتی، استفاده از ظرفیت رایزنان اقتصادی و تعامل بیشتر وزارت بازرگانی در حوزه گمرکات را از راهکارهای موفقیت وزارت بازرگانی عنوان کرد.

برنامه “گفت و گوی اقتصادی” با موضوع تشکیل وزارت تجارت و خدمات بازرگانی، بایدهای پیش رو با حضور مهندس علی صدری عضو هیئت مدیره خانه صنعت، معدن و تجارت استان تهران و عضو اتاق بازرگانی تهران از آنتن رادیو گفت و گو پخش شد.

صدری در مصاحبه با رادیو گفت و گو با انتقاد از بخشی نگری در دوره های مدیریتی دولتها و نبود برنامه منسجم در اقتصاد گفت: از دولت هفتم تاکنون هر وزیری که در اقتصاد و به ویژه صنعت و معدن منصوب شده سند استراتژی را تدوین و به وزیر بعدی تقدیم کرده است.

وی با انتقاد از سستی، عملکرد نامناسب وزارتخانه و عدم خروجی و شایسته سالاری و قومیت نگاهی به انتخاب و انتصاب افزود: متاسفانه تولید و بازرگانی در خدمت یکدیگر نیستند زیرا مدیران فقط به قوت و معیشت مردم نگاه کردند و از تجارت خارجی و صادرات و واردات غافل بودند.

عضو هیئت مدیره خانه صنعت، معدن و تجارت استان تهران بیان داشت: نتیجه نبود ثبات اقتصادی و عدم شایسته سالاری در انتصاب مدیران ارشد این می شود که یک روز موافق ادغام دو وزارتخانه و روز دیگر موافق تفکیک این دو از هم باشیم.

صدری عنوان کرد: دو وزیری که قرار است در مسند این وزارتخانه قرار گیرند باید خارج از نگاه سیاسی و حزبی انتخاب شوند، به عبارتی رویکرد وزیر فقط باید به توسعه اقتصادی کشور باشد چراکه در غیراین صورت نه تنها وضعیت بهتر نخواهد شد بلکه پسرفت هم خواهیم کرد.

عضو اتاق بازرگانی تهران گفت: اگر قرار باشد با این شرایط و وجود وزیر فعلی آقای رحمانی وزارتخانه دیگری تشکیل شود و با این سیاست و عملکرد، وزیر دیگری در آن قرار دهند هیچ اتفاقی نخواهد افتاد جز اینکه منابع ملی هزینه می شود.

وی با اشاره به راهکارهای موفقیت وزارت بازرگانی اظهار داشت: استفاده از ظرفیت تشکلها در تصمیم گیری ها با نگاه اقتصادی، ایجاد بازار رقابتی، استفاده از ظرفیت رایزنان اقتصادی و تعامل بیشتر وزارت بازرگانی در حوزه گمرکات برای استانداردسازی واردات و صادرات ضروری است.

فهرست